sockergrodan

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Definitioner

Av sockergrodan - 26 mars 2010 19:26

Idag har det varit min dag!! :))

Har varit själv hela dagen och bara gjort saker som gynnat mitt humör positivt!!


Det blev en lång sovmorgon i morse..... Va så skönt att somna om efter att John gått till jobbet!  Låg och junade ända fram till typ elva! Det va läääängesen det hände!


Pratade äntligen med Cilla. Vi hade ju lite att snacka om och uppdatera oss med! Känns skönt att vi fick prata ut! Vi har ju ändå ett nära förflutet med varandra och har gått igenom mycket ihop.  Så nu kör vi på!! :))


Tog mig en ordentlig långpromenad mitt på dan. Så himla skönt ute! Solen lyste och fåglarna kvittrade. Jag fick riktiga vårkänslor! Helt underbart! Jag längtar till sommaren! det har jag inte gjort på länge då jag e en höstmänniska. Vi får se vad sommaren har att ge mig i år!!

Lyckades hitta skatteverket här i stan idag i allafall efter lite om och men. Så nu e lite papper klara tills på måndag! :)


Idag gick nästan de sista pengarna åt. Har väl 120 kr att leva på i typ två tre veckor nu! känns skitbra! Vet inte vart jag ska få mat ifrån bara! :( Måste ju få energi i mig!!

men idag blir det mat i allafall. Ska steka mig lite lövbiff som jag  hittade till x-trapris. :) Fira att pengarna e slut!! Hahaha

Det blir film, mat och mys i soffan med mig själv! Naaaajs!! :))


Har funderat ganska mycket idag på vem jag egentligen är! John och jag hade en disskussion igår som ledde till att han sa att han nog inte fått lära känna den rätta Annamaria. Och det stämmer nog. Som han sa, att jag är inte den människa som sitter helt utan pengar och allt strular, och jag sitter och gråter! Och Nej det är inte jag!

Om jag ska definera mig själv så är det som en handlingskraftig, positiv, kärleksfull, omtänksam, kunskapstörstig, målmedveten, social , nyfiken, väldigt naiv, superglad och skrattig människa!

Jag hoppas att den människan träder fram efter att skolan är klar och jag bara kan slappna av!  Snart.... :))))


Hade ett lååångt samtal med min klippa i eftermiddags. Det slog mig hur mycket jag behöver han i mitt liv. Han talar mig till rätta, förstår hur jag känner, skäller på mig ;) skrattar åt mig, stöttar mig och tar mig för den jag är. Han är den enda människa jag någonsin jag känt mig så avslappnad med. Å vi har våra cp-skrattutbrott....det e så skönt!! Vi e totalt synkade.....Jag är så glad att vi har blivit vänner efter allt vi gått igenom. Vi saknar varandra och det ska bli kul att ses snart!  Schööööööönt ska det bli!!! :))))


Nu ska jag ta och brascha mig lite käk, i det nyordninggjorda köket :)) Riktigt najsigt blev det! Hoppas John tycker det oxå när han rasar in i natt på lyset...hehe


Tjingeling!!!

Pöss


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sockergrodan - 22 maj 2011 14:13

  www.sverige-senegal.bloggplatsen.se

Av sockergrodan - 22 mars 2011 17:39

Jag kan nästan inte med ord beskriva hur mycket min familj betyder för mig. Mina mostrar, mina kusiner och självklart min mamma är en sådan stor del av mitt hjärta och jag skulle aldrig klara mig utan dom. Vi står varandra overkligt nära allihopa och...

Av sockergrodan - 4 februari 2011 15:34

         Det är Kaos! Totalt Kaos! Landet som jag älskar och ligger mig så varmt om hjärtat är i spillror. Människorna går ute på gatan. Affärerna är stängda, arbetsplatserna är igenslagna. Bankerna är igenbommade så det går inte att få tag ...

Av sockergrodan - 1 februari 2011 18:59

Vad ska man säga förutom att livet är ganska Underbart!! :)   Dock är jag oerhört lessen över att min Epilepsi gav sig till känna igen! Hade ett riktigt stort Grand Mal anfall i lördags! Jag fick en liten känning sekunden innan men han inte g...

Av sockergrodan - 21 januari 2011 20:37

    Finding Love is like finding one answer to all of your Prayers! ...

Ovido - Quiz & Flashcards