sockergrodan

Alla inlägg under mars 2010

Av sockergrodan - 31 mars 2010 14:17

Visningarna gick jättebra idag!! Daniel berömde mig och det känns så skönt! Glömde ta bilder bara! Har jobbat ihop med Johanna i två dagar nu och vi e nästan själva i köket och det är jätteskönt! det är så lugnt att arbeta med henne. Det flyter så bra. Vi hjälps åt men kan ändå ha kul i all stress. Lärarna åt alla våran a la carte mat till lunch idag och det e alltid nervöst eftersom de bedömmer allt man gör ! Men det blev nog bra :))

I morrn e det en till slutmiddag för en grupp som slutar. Det blir jag och Johanna som tar hand om den och det ska bli kul!

Vi är inte många kvar här nu och det e så lugnt! Men vi e ett skönt gäng som skrattar och har kul. Vi värnar om varandra :) Jag kommer sakna alla så fruktansvärt mycket när jag slutar!!


I morrn går vi på påsklov. Men jag vill inte. Har inte lust att sitta själv i fem dagar. :( Vill vara med dom jag älskar. Har faktiskt riktig ångest över detta och tårarna kommer emellanåt :(( Jag hatar högtider. Satt ensam under jul och nyår oxå och det e så tungt! Känner mig ensam :(( Riktigt ensam.....


Jag oroar mig över dig idag! Vet att det kommer att gå bra för dig men trycket över bröstet sitter där och vill inte försvinna. Vill ju att du ska må bra. Önskar att jag kunde göra någonting för dig :(

Jag Älskar Dig John.......!!!!


Ska gå och försöka göra lite nytta...


Tjing

Av sockergrodan - 29 mars 2010 21:32

Jessica!!

Jag vill bara säga att Jag Älskar Dig Massor och längtar tills vi ses igen!

Jag är så sjukt stolt över dig ska du veta!!

Saknar dig och mina gudbarn så det skär i hjärtat på mig!

Snart kommer jag tebax hem......

Puss!!!

  



Vackraste Syster Yster!!!




    Wilmis!!!




   Mandis!!!

Av sockergrodan - 29 mars 2010 15:28

Har haft en riktigt produktiv dag idag! Fick nytt recept att arbeta med den här veckan. Ska använda majskyckling vilket jag aldrig någonsin har smakat! Ska bli kul att testa.

Sen har jag lekt med min nya choklad kokbok. Har gjort lite olika efterrätter. Det är alltid roligt att arbeta med choklad eftersom man kan göra så mycket. Det går att använda både till desserter och varmrätter. Funderar på att ha en lammrätt på min slutmeny med en sås med en touch av choklad i. Får de om jag kan skriva ihop ett bra recept :)

Sen jag började skolan har jag fått en helt annan syn på choklad. Visst kan jag sätta i mig en Marabou chokladkaka utan problem men att få arbeta med ren choklad ger en helt annorlunda smak. Det är så mycket tillsatser och konserveringsmedel i allt som är massproducerat! Fårstår ju att det är ett måste men jag vill ha min mat så "ren" som möjligt!!

Att tex äta en chokladglass från något av våra glassföretag är inte samma sak som när man gjort en egen glass. Den man gör själv får en helt annan krämigare konsistens och känns aldrig lika vattnig! Det var bra längesen jag köpte glass i affären som jag faktiskt ätit upp!!


Hade svårt att komma upp i morse. Hade självklart stängt av alarmklockan så det va tur att sms:en började trilla in tidigt för att se tillatt jag kom upp ur sängen.

Det tar nog ett dygn innan jag e tebax i samma skolrutiner igen.

Fick redan på att vi slutar tidigare på torsdag och är lediga 5 dagar framåt. Påsk??? Jag som just kommit tebax från ledighet! Vet verkligen inte vad jag ska göra för mamma jobbar hela påsken så det blir inget firande. Huset i Örebro lär va fyllt med tantens släkt och det känns ju mindre kul!

Med andra ord så kommer påsken att suga fett, som tonåringarna säger!!!

Längtar tills jag har ett eget boende.....


Ska ta en storstädning när jag kommer hem. Det är väl behövligt! Måste tvätta en massa oxå, plus mina kockkläder för jag e fenomenal på att skita ner mig!! Slafsmaja.....


Nu väntar jag bara på att klockan ska bli fyra och att skjutsen blir klar på lektion så jag får åka och handla och komma hem skapligt!!


Pling Plong



Av sockergrodan - 29 mars 2010 06:41

Jag undrar, om man säger något, typ uttrycker en väldigt stark känsla. Kan man ta tillbaka det man sagt utan att säga att man tar tillbaka det å bara låtsas som att man aldrig sagt det???? :S

Jag e visst inte den enda som bör bli kallad grodan i såna fall........

Av sockergrodan - 28 mars 2010 23:25

Då va ledigheten slut då!! Har varit riktigt skönt men det ska bli kul att komma tebax till skolan igen ;) Träffa alla å få pyssla i köket!

Har inte riktigt gjort lika mycket som jag planerat när det gäller studerandet under komptiden men det e snart fixat!! :))


Helgen va riktigt mysig! John trilla in ordentligt på lyset på fredagsnatten. Han såg bra rolig ut! Speciellt när han ställde sig och smekte diskbänken med handen å sa "va fiiiint det bläv" typ!! Hehe!! Han snarka i mitt öra hela natten men det var det värt. Han e mysig att sova och vakna bredvid :))

På lördagen åkte vi ut till hans pappa igen då lillasyster fyllde 20! massa god mat blev det, och en hund som pinkade i knät på mig! Men jag e inte den som e den. Det e bara att skratta åt det! Hehe!!

Sen körde vi en Svensson lördag kväll i soffan och slocknade som två ljus ganska snart efter att en film börjat rulla på tvn!!


Men nu e jag hemma...efter en ganska lång dag! Vi va å handla lite på stan och käkade lunch på Taco Bar. Ekonomin har löst sig lite efter ett samtal från min moster så nu kunde jag handla lite grejs som jag behövde! najsigt värre! Slocknade på soffan innan det va dags att packa. vaknade några gånger av att John klappa mig på kinden och att tvn brummade på när han spelade men annars va jag totalt utslagen! Jag e alltid så himla trött på söndagar! Känner mig nästan bakis! Fattar inte varför! Jag har ju lixom varit ledig!!


Hade tänkt att plugga på tåget hem men jag slocknade som en stock typ (som du förutspådde John)

Skönt som var va det tomt när jag kom hem. Tanten va borta och Roy såg jag vid en korsning där han stod med blåljus och hade stoppat nån konstig bilist! Men jag upptäckte till min förtret att han använt upp mit schampoo när jag kom hem!! Är poliser ett släkte för sig eller??? Man kan ju undra! Tur han e så söt då..... ;)


Nä nu måste jag fasiken sova... Ska ju upp i ottan!


Tjing tjing 


Av sockergrodan - 26 mars 2010 19:26

Idag har det varit min dag!! :))

Har varit själv hela dagen och bara gjort saker som gynnat mitt humör positivt!!


Det blev en lång sovmorgon i morse..... Va så skönt att somna om efter att John gått till jobbet!  Låg och junade ända fram till typ elva! Det va läääängesen det hände!


Pratade äntligen med Cilla. Vi hade ju lite att snacka om och uppdatera oss med! Känns skönt att vi fick prata ut! Vi har ju ändå ett nära förflutet med varandra och har gått igenom mycket ihop.  Så nu kör vi på!! :))


Tog mig en ordentlig långpromenad mitt på dan. Så himla skönt ute! Solen lyste och fåglarna kvittrade. Jag fick riktiga vårkänslor! Helt underbart! Jag längtar till sommaren! det har jag inte gjort på länge då jag e en höstmänniska. Vi får se vad sommaren har att ge mig i år!!

Lyckades hitta skatteverket här i stan idag i allafall efter lite om och men. Så nu e lite papper klara tills på måndag! :)


Idag gick nästan de sista pengarna åt. Har väl 120 kr att leva på i typ två tre veckor nu! känns skitbra! Vet inte vart jag ska få mat ifrån bara! :( Måste ju få energi i mig!!

men idag blir det mat i allafall. Ska steka mig lite lövbiff som jag  hittade till x-trapris. :) Fira att pengarna e slut!! Hahaha

Det blir film, mat och mys i soffan med mig själv! Naaaajs!! :))


Har funderat ganska mycket idag på vem jag egentligen är! John och jag hade en disskussion igår som ledde till att han sa att han nog inte fått lära känna den rätta Annamaria. Och det stämmer nog. Som han sa, att jag är inte den människa som sitter helt utan pengar och allt strular, och jag sitter och gråter! Och Nej det är inte jag!

Om jag ska definera mig själv så är det som en handlingskraftig, positiv, kärleksfull, omtänksam, kunskapstörstig, målmedveten, social , nyfiken, väldigt naiv, superglad och skrattig människa!

Jag hoppas att den människan träder fram efter att skolan är klar och jag bara kan slappna av!  Snart.... :))))


Hade ett lååångt samtal med min klippa i eftermiddags. Det slog mig hur mycket jag behöver han i mitt liv. Han talar mig till rätta, förstår hur jag känner, skäller på mig ;) skrattar åt mig, stöttar mig och tar mig för den jag är. Han är den enda människa jag någonsin jag känt mig så avslappnad med. Å vi har våra cp-skrattutbrott....det e så skönt!! Vi e totalt synkade.....Jag är så glad att vi har blivit vänner efter allt vi gått igenom. Vi saknar varandra och det ska bli kul att ses snart!  Schööööööönt ska det bli!!! :))))


Nu ska jag ta och brascha mig lite käk, i det nyordninggjorda köket :)) Riktigt najsigt blev det! Hoppas John tycker det oxå när han rasar in i natt på lyset...hehe


Tjingeling!!!

Pöss


Av sockergrodan - 26 mars 2010 00:49

Hela hennes existens stör mig!! Ert beteende stör mig!! Ditt sätt stör mig!!

Av sockergrodan - 25 mars 2010 13:52

Tror jag återhämat mig från gårdagen! :p

Tankarna far runt som en orkan fortfarande  men det va nog bra att jag fick släppa ut lite ilska och sorg! :)


Sitter och pluggar Matlagningskunskap. Det e fasiken inte lätt. Det e verkligen skitmycke att lära. Hoppas jag kommer att klara provet. Vill helst inte gör omprov. Men det är ju det att jag inte vill ha lägre betyg än VG. Mamma säger att jag ställer för höga krav på mig själv och det stämmer kanske. Men jag vill ju bli duktig, duktigare, duktigast i det jag tar mig för :) Jag vet ju att jag kan.


Funderar på vad som kommer hända när skolan är slut. Vad kommer jag hamna, vad ska jag göra! Jag e sjukt sugen på att gå en treveckors bartenderutbildning i Grythyttan. Men det kostar 15 000 kr och det har jag ju inte precis.

Men just idag så känner jag mig inte färdig att ställa mig själv i ett kök och brascha käk till folk. Tänk om jag misslyckas :S............

Ser i allafall fram emot att flytta hem. Även om jag ska dela lägenhet med mamma ett tag så känns det fruktansvärt schööööönt!!!!! Att komma tillbaka till mina rötter i Sundby Park. Där jag växte upp och grunden lades till den jag är idag. Närheten till naturen. Där Strumpan och Suggan kan springa runt obehindrat och jag inte behöver tänka på att jag stänger in dom i en lägenhet inne i stan!! Ahhhhh....vad jag saknar mina bebisar!!!!


Måste ta mig till skatteverket och försäkringskassan i morgon. För Annamaria Grodan Olsson ska bli ett socfall och söka försörjningsstöd!!!! Gahhhh!! Skit känns det. Jag har verkligen ingen ekonomi. Och de ska ha sååååå mycket papper! Det e så jobbigt att hålla på med. Men ska väl ha allt samlat tills på måndag så jag kan lämna in det! Känns inge vidare! Den här månaden kommer bli den värsta hittils.

Ahhh kom just på att Ellan inte är i skolan, hon går ju på praktik, hon som alltid har mat med till mig!! :( Shit jag kommer inte ha nåt att äta! Fan fan fan fan........

Det lär ju dröja minst två veckor innan jag får in några pengar!! :`(

Värsta bantningskuren.....!!!!!!


Annars flyter det på med John. E kvar i Södertälje fortfarande. Vet inte riktigt vart jag har han bara! :(  Det har varit lite upp och ner i veckan men jag kan ju bara hoppas på det bästa!

Ska till hans syster på lördag för hon har fyllt 20. Hon e jättegullig!! Hihihihi!!!

I morgon blir jag själv hela dan och kvällen. John ska på företagsfest och se ut som en färgad glödlampa ;)

Så jag ska ha en ordentlig myskväll med mig själv. Kolla på film, äta lite gott och försöka läsa lite! :) Ska bli riktigt najsigt! Jag värderar egentid mycket även om jag trivs med tvåsamheten i ett förhållande. Man får inte glömma bort sig själv. :))

Jag tycker om dig John ska du veta!!! :))) Gosigooos!!


Känner att jag behöver nya kläder.... En trisslott till Annamaria någon??? ;)


Saknar min klippa.......!!!!! Skulle behöva ett riktigt LSD-utbrott snart! :)))


PlingPlong!!!





Ovido - Quiz & Flashcards