sockergrodan

Alla inlägg under januari 2011

Av sockergrodan - 21 januari 2011 20:37



Finding Love is like finding one answer to all of your Prayers!

Av sockergrodan - 21 januari 2011 01:07

Nu e det dags för en uppdatering! :) Vi har inte hörts på länge och jag saknar faktiskt att skriva! :)

Anledningen till pausen va att jag var omgiven av så mycket negativa energier av människor runtomkring mig vilket tryckte ner mig långt i skorna och jag tappade lusten till allt!

Men nu är de energierna raderade och jag tänker härledes bara omge mig av vackra färger och människor som är godhjärtade! Vilket känns som ett stort steg i livet! :)

Det är så lätt att glömma bort sig själv i livet och när man väl gör det så förstår man det inte förrän det är för sent! Men då är det bara att börja klättra upp igen! Så det är mitt senaste mål! Att komma till toppen....


Vad har hänt sen senast då? Inte så mycket men men en hel del massa ändå!

Jag är nu ensamboende i min lägenhet sen min kompis John har flyttat! Det va skitkul att ha han här och det funkade riktigt bra! Han var ett enormt stöd och vi har skrattat lungorna fördärvade åt våran egna sjuka humor som ingen annan skulle förstå och har haft både allvarligt djupa men även vardagliga samtal om livet och analyserat hur vi är som människor! Det är tomt utan han men jag värdesätter tiden vi hade som Kombos! Vi hörs ju varje dag på telefon så man får sitt dagliga skratt ändå! Vi kommer ju alltid ha Akon and MJ!! ;))


Amgo och John!!

 All we want is a white light moment.... In Life!!!

  


Jag gillar min lägenhet men har inte riktigt kommit till ro i den! Mina möbler är inte anpassade för lägenheten så jag gör det bästa av saken! Men anledningen till rolösheten kommer nog snarare ifrån att jag vet att jag inte hör hemma här. Örebro vet jag bara är en mellanlandning för mig!

Sen är det ju så att Home is where your heart is.....!!!


Mina bebisar börjar bli stora och äter mig ur huset! Men under de 3 veckor jag inte var här så har kattvakten gjort ett strålande jobb med både uppfostran och omhändertagande. De är helt rumsrena och leker till tusen hela tiden. 

Jag är riktigt tacksam till Jocke som bodde här och tog hand om dom och vakade över dom! 

Så tacksam att jag inte tror att han förstår! Tack Jocke!!!!!


Strumpan som blitt riktigt tjock!


 


Trifixx

 


Matdags!

  


Mamma Suggan! 


Kim   



För tillfället jobbar jag inte! Blev kontaktad av Terry Evans team i Lindesberg pga rekomenderingar och de va jätteintresserade av mig men det gicj i stöpet pga att jag inte har nåt körkort vilket är synd för jag tror jag skulle ha trivts där! Ett ställe med bara positiva energier!

Men ska jag vara riktigt ärlig så är min motivation för matlagning inte på topp och jag känner ingen inspiration längre! Vet faktiskt inte varför eftersom jag älskar det och det är min stora passion! Jag vet ju precis vad mitt framtidsmål är och det målet är fortfarande detsamma! Måste nog bara hitta tillbaka till den där passionen igen!

Funderar därför på att börja jobba inom vården igen! Bara för att få in pengar. Ha en vettig sysselsättning som ger mig energi och gör att jag kan få ekonomin på fötter och så jag kan betala min mamma och spara pengar till flygbiljetter.....

Vi får se vad som kommer till mig! Men jag har äntligen tilltro till allt! :)


Året avslutades på ett underbart sätt i allafall! Var i Senegal och hade det underbart! Älskar landet och dess människor och min familj och där nere!

Man fick ett helt nytt perspektiv på livet och jag är glad att jag åkte för det gav mig livskraft, vändning och mening med livet!

Det var underbart men går egentligen inte att beskriva med ord!

Det var Kärlek vid första ögonkastet......I Flera bemärkelser!!! :)


              


På måndag är det dags för födelsedag igen! Men som vanligt hatar jag att fylla år! Har alltid känt mig ensam på mina födelsedagar de senaste 10 åren och vet att jag bara kommer vilja dra täcket över huvudet på måndag! Men det är några dagar kvar så det e bara att börja stålsätta sig!

Önskar att jag fick vara med pojkvännen på min födelsedag men det går ju inte :(


  



I morrn måste jag masa mig ner till arbetsförmedlingen och få papper påskrivna så att jag får pengar och kan betala räkningar den här månaden!

Det e ett jäkla jidder att att inte jobba! Så mycket praktiska saker som man måste ta hand om å konstiga papper och regler som måste tas hand om! Man blir som bomull i skallen! Som jag brukar säga...Jag fattar INGENTING ;)


Jag ser med lycka på livet och Framtiden!! :)


Pling plong









"Give me Freedom, Give me Fire, Give me Reason, Take me Higher"




Av sockergrodan - 3 januari 2011 18:34

Da ar nastan Senegalresan till sin anda. Det har varit en upplevelse jag sent kommer att glomma.

Manniskorna i detta land ar helt underbara.

Langtan bort fran Sverige vaxer sig annu starkare.  Jag har fatt mer kraft att kampa mot mitt mal!


Ar sjukt tacksam for hjalpen jag fatt hemma. Ni vet vilka ni ar!


Dock vill jag inte aka hem. Av olika anledningar! Att sitta pa familjens innergard far mig att kanna mig fri. Jag vill fortsatta vara fri. Men den dagen kommer. Min glod har fatt ny luft och elden ar nastan helt tand!


Nu ska jag ta en promenad och njuta....


Pling plong


Tu me fais fort

Ovido - Quiz & Flashcards