sockergrodan

Alla inlägg under oktober 2010

Av sockergrodan - 27 oktober 2010 19:58

Dålig på att uppdatera jaooo...!!!


Det rullar på som vanligt! Tillbringar tiden på Dansken där jag trivs! Pierre lär mig en jäkla massa vilket e riktigt kul! Trivs med resten av personalen oxå och det är mycket skratt på kvällarna!

Men kan säga så mycket som att jag är ingen större entusiast av kallskänk...vilket jag alltid vetat men det blir mer och mer påtagligt! Jag tappar då lätt motivationen!

I lördags gick jag in och jobbade xtra i servisen vilket va intressant! Va själv förutom Greger som stod i baren! men det va skoj och jag behöver alla xtra cash jag kan få in! :)


Just nu går jag bara och vänta på min lägenhet! Får nycklarna på måndag men flyttlasset går inte förrän nästa lördag och det känns som en evighet dit! Ska hem till Stränkan och packa i helgen! Inte så jättemycket...köket ska ner i kartonger å lite andra smågrejer sen e ju allt det andra redan packat och magasinerat! Riktigt skönt!

Är riktigt rädd bara att min flytthjälp ska banga! Ska Jontehistorien upprepa sig än en gång... Jag behöver verkligen den hjälpen för nu är inte mamma med heller för hon ska iväg på kurs! 

Så jag ber, svik mig inte....!!!


Vet inte riktigt vart jag står med allt just nu! Vill åka iväg och jobba å tjäna pengar så jag kan betala tillbaka mina skulder! Är ganska förvirrad över jobb, pengar å praktiska saker faktiskt! 

Men jag ska kämpa på :))


Längtar som fan till December och Senegalresan! Behöver verkligen komma bort och koppla av! Släppa allting och bara vara! Vila själen från allt! Ska bli så underbart! Måste ringa och boka tid för vaccination oxå...E ju några sprutor som ska tas! Aj aj.... Hihihi..!!


Ska avsluta med ett RIS och en ROS:


RIS:

Sluta skvallra om mig! Har ni inge viktigare att prata om? Ni sårar inte bara mig utan folk i er och min omgivning! Jag får ju höra allt ni säger för det når mina öron vare sig ni vill eller inte.  Det som hände mellan mig och A är riktigt gammalt och att ni fortfarande efter så lång tid snackar om oss båda är riktigt irriterande! Jag har aldrig pratat strunt om er och alltid varit snäll och trevlig så jag tycker inte ni ska döma varken mig eller A eftersom ni inte vet ett dugg om hur saker och ting ligger till! Man är bara människa med känslor och känslor är inget man kan styra över!  Så koncentrera er på matlagning och slutprov eller vad det nu är ni håller på med och ödsla inte tid med att ens nämna mitt namn! 

Jag har plockat bort er från FB i ren protest för där har jag bara vänner som är värda att vara mina vänner! WORD!!


ROS:

Till min Älskade Fru Cilla! Du gör min vardag lättare och jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan dig! Vi gör allt lättare för varandra och utan dig vore jag inte en hel människa!

Jag vill bara skrika ut vilket underbar människa du är för folk som inte förstår det!!

Älskar dig i all oändlighet! 


Nu ska jag krypa upp framför tvn i soffan och blir nog att försöka sova tidigt för jag e inte riktigt 100 % idag!


Pling plong





"Jag tog en kula för dig"

Av sockergrodan - 27 oktober 2010 02:32

Det finns en tidpunkt i livet jag vill tillbaka till. Det är där jag vill vara och ingen annanstans... Nu har det snart gått ett år................

Av sockergrodan - 15 oktober 2010 23:21

Nu har det gått massa tid igen och jag har inte uppdaterat! Dåligt av mig!!

Har knappt suttit framför en dator. Fb uppdateras mest från mobilen å sitta i lugn och ro å skriva här har jag inte haft!


Har börjat på Dansken nu och det går jättebra. Kommer överens med alla och det e mycket att lära vilket e jätteskoj! Personalen där e lika knäppa i skallen som jag så det e match made in hell or what to say ;)

Om jag inte jobbar så är det sömn som gäckat min tid förutom lite umgänge med Marie eller så har jag varit mest i Kumla hos pojken! 


Jag mår ganska bra FÖRUTOM just idag! Min lillebruuur och älskade vovve Dirty fick lämna jordelivet idag!

Han var så vacker när han somnade in! Jag skedade med han hela tiden och burra in mitt ansikte i hans nacke! Sen var han borta!!

Kommer sakna han... Orkar inte skriva mer om det för det gör ont!!!

Tack ni som stöttar mig och förstår...   


Annars går jag bara och väntar på att få flytta! Så egentligen har jag inte så mycket att förtella!

Jo kanske förutom att jag funderar på att åka utomlands å jobba i några månader för att få in pengar! Tanken har gäckat mig i några månader och jag behöver verkligen pengar! För nu e det illa på den fronten....


Nu ska jag gå och ge min mamma en kram! Sen blir det ett långt varmt bad! :))


Pling plong




Nu är ALLA borta :(



Dirty, Lisa och Kickan

 



Min Älskade Dirty

  




"Want to spread my wings and fly"

Av sockergrodan - 6 oktober 2010 17:51

Har varit dålig på att uppdatera så jag ber om ursäkt!! Har varit lite busy så att säga ;)


Nu har jag äntligen landat i Örebro, hemma hos Marie och det känns helt ok! Jag har placerat ut mina saker i lådorna och fyllt kylen! :)

Å nu har jag fått igång mitt internet äntligen! Mitt modem har varit paj men nu har jag fått låna ett av en kompis vilket känns skönt! Nu har jag så jag kommer åt min internetbank och mail vilket jag behöver just nu med alla praktiska grejer som behövs göras!! :)


Skulle börjat jobba idag vilket blev platt fall!!! Har åkt på urinvägsinfektion å blev sjukskriven hela veckan! det händer bara mig lixom! Jag blir sååå förbannad! Men det va lugnt med Greger å jag kör i gång på måndag kl 13.00 Jag längtar massor! :)))

Hade inte gått att vara där eftersom jag måste springa på toa stup i kvarten å det hade ju blivit lite rörigt å pinsamt!

Typiskt bara... Story of my life!!


Vad har hänt annars då? Inte mycket... Förra veckan pula jag hemma å så var jag å besökte en vän i Kumla i några dar vilket va sjukt kul och intensivt! 

Fick även hjälp av denna vän med all min packning å ta mig från Strängnäs så jag slapp släpa allt på tåget vilket e jävligt tacksamt! Man e ju faktiskt tjej å man har ju en del grejer ;))


Har lägenheten för mig själv från i går fram tills i morgon kväll vilket är härligt! Jag behövde vara ensam! Även fast jag har svårt för det! Men jag vet att det e bra för mig! Skingra tankarna...

Så det bidde sovmorgon i morse. Riktigt najs! Sen tog jag en tur till stan och uträtta lite ärenden.

Titta även in på Godagens och hälsa på Andreas vilket va kul! Vi har inte träffats sen i Maj men vi såg likadana ut fortfarande.. Hahaha! Han håller på med sin slutmiddag och har visning på den i morgon! Sen är han färdig kock!! :)) Jag e så stolt över dig vännen min! Men det vet du ju redan! :)


Ikväll ska jag bara mysa! Äta makaroner och kolla på Greys Anatomy å bara ha det bra! Släppa alla tankar! :)


I helgen blir det Fest hos Marie maräng! Ska bli så kul att träffa henne! :) Får se vilka sköna människor som dyker upp där! Lerniamuppar ;) Jag gissar på massa skratt och bus! Hoppas bara de inte vill gå ut bara för jag är nästintill pank! :( Men va ska man gö...!!!


Guuud va jag längtar tills jag får min lägenhet så jag bara kan göra vad jag vill!! Dansa runt och muppa och mysa! Få hit mina katter! :)

Å jag e så jävla tacksam till alla här som erbjuder sig att hjälpa till! ;) Det bara kommer så självklart från dom utan att man frågar! Senast ikväll erbjöd sig Thomas när vi snacka att han gärna hjälper mig! Tack Thomas du e guld min vän :)) Självklart e Ellan, Marie och Jocke lika guld ni oxå!!! :)) Jag e glad att ni finns i mitt liv :)


Nu ska jag ta mig en varm dusch för jag har banne mig feberfrossa vilket inte rekomenderas ifall ni tänker prova!

Sen ska jag krypa upp i soffan och MYYYSA!!! :))


Pling plong





"Jag minns"

Ovido - Quiz & Flashcards