sockergrodan

Alla inlägg under juni 2010

Av sockergrodan - 27 juni 2010 23:13



Kan man bo bättre säg.... :)

 




 









 

En liten lätt lunch ;)

 

 

 





 

 

Har äntligen färgat håret :D

 

 

 

    







  


 "Jag behöver dig nära mig
     Jag vill känna dig bära mig"

BRB

Av sockergrodan - 25 juni 2010 00:52

Jag kommer tebax i morgon!!!


Promise....!


Love U

Av sockergrodan - 21 juni 2010 20:55

Var inte rädd, jag går bredvid dig.
Kom ta min hand, jag håller i dig.
Här i min famn, kan du våga tro.
Sänk dina murar, jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är.
Och jag vill ge dig allting jag har.
Och låt mig få bära dig, när du är svag.
För du betyder allting för mig.
Var inte rädd, Jag går bredvid dig.

Nu är jag din, och nu kan jag andas.
Här blir jag kvar, för här vill jag stanna.
Se på oss nu, livet är vårt.
Ser du den framtid som vi, vi kommer få.

För att jag älskar dig, så som du är.
Och jag vill ge dig allting jag har.
Och låt mig få bära dig, när du är svag.
För du betyder allting för mig.
Ja jag ska älska dig, så som du är.
Och jag vill ge dig allting jag har.
Och låt mig få bära dig, när hoppet sviker.
Du betyder allt för mig.
Var inte rädd, jag står bredvid dig.
För du betyder allt för mig.

Av sockergrodan - 21 juni 2010 00:01

Har massa att säga men känner mig faktiskt inte så motiverad att skriva...


Helgen flöt på riktigt bra! Ganska mycket att göra och mycket folk. fast i dag satt jag bra i skiten när allt tog slut men det löste jag ganska fort så det va lugnt!

fast dagen började bra med att jag brände hål på min nya tunika med cigaretten! Så jävla typiskt mig! Sen hällde jag ut en liter sky över kockrocken, glömde koka potatis till öppningsdags, kokade över och hällde hummerfond i en gräddsås. Men det e jag i ett nötskal! Va nog inte riktigt med i skallen i dag tror jag! Hahaha. Men annars var det fullt ös. Satt inte en enda gång typ och käkade stående mellan bongarna och olyckorna! Det e Underbart :))))


Gårdagen ägnades åt bröllopet såklart! Jag e visserligen demokrat, men faktiskt monarkist och självklart patriot! Tycker att kungahuset representerar Sverige på ett bra sätt! Å allt snack m skattepengarna, suck blir så trött! Tänk i stället på vad dom gör för utsatta barn, misshandlade kvinnor och utsatta människor över lag! Det e ju inte så att dom sitter och äter oxfilè hela dagarna! Dom gör vettiga saker och får länder att förenas med varandra!!


När min moster gifte sig så sjöng jag på hennes bröllop. Samma psalm som på Kronprinsessans vigsel. En vänlig grönskas vita dräkt..... Den är så underbart vacker! :)

Ett riktigt White wedding! Det kommer det aldrig bli för mig.

Bröllopet förde mina tankar till ett vinterbröllop och en viss röd klänning....!!! Du vet vad jag menar :p :(


Jag har tagit ett beslut! Jag flyttar tebax till Örebro till hösten! Jag måste tänka på det ur karriärsynvinkel. Vart har jag mest kontakter och möjligheter...Inte i Strängnäs i allafall! Här har jag människor jag älskar och som älskar mig! Och dom som Verkligen älskar mig respekterar, förstår och stöttar mig i mitt beslut! Vad som är bäst för mig i längden! Jag kan ju inte sitta här i stan och ruttna bort och gå på soc ju! :p

Andreas har rekomenderat mig för ett jobb! Vore skoj om det kunde bli nåt med det!

Så ni Örebroare som läser det här! Håll ögonen öppna för jobb åt mig!! :))


Nu har det gått en månad. Jag fick en halvtimma idag! Jag bara fnittrade! Blev glad! Saknar!

Det plingar mer nu dagligen! Det gör mig oxå glad. *ler*


Usch, på onsdag ska jag till tandläkaren! E inte så sugen på det inte! :p


JESSICA: Jag älskar dig syster yster!!!! Mitt hjärta e ditt <3


Pling plong


 

"Du betyder allt för mig" 

Av sockergrodan - 17 juni 2010 22:57

Yeeey....Jag har en Aino!!! Ny mobil alltså! Älskar den! :)

Ska behålla min gamla oxå men av vissa anledningar gick jag ur affären med en ny mobil när jag skulle lämna in min andra på lagning! Kunde lixom bara inte låta bli!! :))

Det som e bra nu e att jag gjorde om mitt abonnemang så nu kan jag prata HUR MYCKET JAG VILL i telefon för ett fast pris!! Så nu ska det ringas ;)


Annars har det inte hänt så mycket förutom att jag inhandlat lite nya sommarkläder!


Jooooo...höll ju på att glömma!!! JAG FÅR TA KÖRKORT!!!!!

Var hos min epilepsiläkare idag och han gav mig grönt ljus. Så nu måste det sparas pengar!!


Kvällen tillbringade jag på en uteservering med Cilla. Tjejsnack, fniss och rökning stod på menyn. Och en grillad kalvbiff ;) Den satt bra ska jag säga! :)


Nu blir det några dagars jobb....


Känner mig riktigt riktigt riktigt Uttråkad!!!!!


Kollar på Min bäste väns bröllop! The story of my life typ! Nr 2....!!!!!! "Would only be heartbreak for me"


Pling plong



"What do you want from me?"

Av sockergrodan - 14 juni 2010 20:04

Jag har bara en sak i skallen men det kan jag inte skriva om!! Jag försöker att inte tänka så mycket men min hjärna följer inte mina instruktioner! Så jag gör väl en ordentlig uppdatering om vardagen nu eftersom jag fått tillsägelse att skärpa mig att uppdatera bloggen!! :)

Det är roligt att ni läser och intresserar er! Puss


Så vad har hänt då?

Jo nu har jag varit hemma i Stränkan i ca två veckor! Lägenheten e jättemysig och jag trivs jättebra i den. Det är inga problem att dela med mamma, vi kommer så jäkla bra överens mitt i all röra av flyttkartonger, väskor, krävande djur och allmän röra!!

Känns jättebra att vara tillbaka på Sundby där jag växte upp! Scene of the crime!!! Där jag blev jag...!!! Det är så fint här ute. Ni vet ju att jag gillar naturen och det är där jag mår som bäst. Bland träd och blommor! Men, jag önskar faktiskt att Sundby Park låg i en annan stad än Strängnäs tyvärr......

På kvällarna brukar jag gå ut och promenera i omgivningarna och bara supa in luften och rensa tankarna. Försöka njuta av allt det gröna och fina runtomkring mig! Försöka få ordning i skallen. fast det går ju mindre bra!! Hahahahaha


Ute Med Dirty i den underbara naturen hemma!




Nu är jag ju inte hemma så mycket ändå. Mina dagar är långa i köket där jag trivs superbra! Den andra kocken e lite rörig bara och det kan driva mig till vansinne eftersom jag måste ha ordning oh reda i köket för att få det att flyta på och skicka ut maten.

Det är ju ingen a la carte mat just nu och det saknar jag massor. Vill arbeta meed fina ingridienser och upplägg. Modifiera rätter till mina egna och ställa fram en riktigt vacker tallrik som smakar gudomligt! Jag längtar till den dag jag presenterar den perfekta rätten! :)

Nu har jag dragit mig undan till kallkök mycket. Har sett till att det blir lite klass på sallader och smörgåsar mm! Det e faktiskt riktigt skoj. Suss skulle nog gilla det jag gör just nu tror jag!! Bästaste Suss som jag saknar att ha bakom ryggen!! :))


Lite goda Räkmackor!


  



Jag har mycket ansvar och får ta hand om det mesta som händer i köket. Planera inköp, beställa, färdigställa mm. Bossen litar till mig till 100 % och det e så jävla najs. Jag känner mig som en riktig kock. Jag kunde nog inte haft mer tur än vad jag har haft!


Jag får även utbilda resten av personalen i egenkontroll och alla livsmedelshygienslektioner kommer väl tillpass för jag e som en nitisk kärring om hur det ska vara! Hihihi!! Det e skiiiitkuuuul!!!


Har bra kontakt med alla servitriser och de säger att de e glada att jag börjat där för de kan skratta med mig och att de låter dom hjälpa till och inte behandlar de som springflickor. Det är ju jättekul att få lära ut det man kan när människor visar ett intresse för det!!


Helgerna e bäst eftersom då har jag min "livmoder" med mig! Hon e skitduktig och det är så skönt att ha nån som står en nära jobba med en. Vi har ju jobbat i hop förut och och vi fukar riktigt bra ihop! Härligt att ha nån som e som mig där!! Du e så duktig gumman! Puss påå dig!!


Vårat Varmkök!


  



Eftersom jag alltid e i Marifred så har jag knappt hunnit träffa mina vänner sen jag kom hem. När jag väl e ledig så antingen jobbar de eller har ungar som sover. Det är skittråkigt! Jga vill ut på kvällarna, njuta av sommaren, ligga på en gräsmatta, grilla, umgås, gå på bio och hitta på roliga saker!!


Jag saknar Örebro, mina vänner där, alla skratt och så Andreas dårå!

Skulle bara vilja åka dit för att få mig en kram och ett riktigt hjärtligt skratt! Det har varit dåligt med sånt sen jag kom hit!!

Jag vill skratta så jag kiknar och får ont i magen!!! :)))))


Fan vad jag gnäller!!! Hahaha! Gud så töntigt!! ;))


Känns bra att jag fått komma hem å ta hand om mina räkningar själv! det har ju varit lite upp och ner på den fronten som ni vet! Men det börjar ordna upp sig!

Fick tebax på skatten så jag unnade mig lite vardagsskor!! :))


Yeeeey, Shoes!!


  



Va ute och dansa faktiskt förra lördagen! Inte aså bra musik med det va kul att komma ut å se lite folk. Tyvärr kände jag typ knappt igen nån men det gör inget! Fast jag träffade en gammal klaskompis från barndomen och det va häftigt att se att han växt upp och verkar ha ett bra liv! Och att han följde min blogg! Så nu Mattias är den uppdaterad!! ;)) Hoppas du har det bra! Kram på dig! Vi måste fan ha en klassåterträff tycker jag... Vi från tosterö alltså!! :)


Vill åka på Gatufestivalen i Enköping! Nån som vill åka med mig! mycket bra Annamaria-artister!! Nån?????


Vet faktiskt inte vad jag ska skriva mer! Har så mycket som vill komma ut men detta är nog inte riktigt rätt forum!


Nu ska jag gå och diska sen ska jag färga håret! Får hoppas på ett bättre resultat nu när jag klippt bort det döda!


Pling plong för denna gång


 

"I can´t live without you, don´t know if i want to"

Av sockergrodan - 13 juni 2010 23:41

Ska snart göra en uppdatering! Vet att det va längesen och jag har fått "klagomål" över att jag inte skrivit!

E helt slut så jag orkar inte skriva just nu!


But I will be back ;)


Love U All


pUsS

Av sockergrodan - 4 juni 2010 22:59

I kiss you and I feel you pull away
It hurts me when I see you hesitate
Mistakes I've made, wish I could take them back
Say it's not too late to hear you...

Speak your heart and I will listen
Don't hold back we'll find what's missin'
I'll take you all the way
Close your eyes and think forever
If you believe we go together
I'll take you all the way

Sifting through the memories we have known
Looking back at places we have gone
Let's not leave behind what so few have found
Love ain't always easy so...

From the miles that come between us
Have faith in love and where it leads us
I'll take you all the way

From the miles that come between us
Have faith in love and where it leads us
I'll take you all the way

Ovido - Quiz & Flashcards