sockergrodan

Alla inlägg under juli 2010

Av sockergrodan - 31 juli 2010 19:30

Dagen började riktigt bra med att jag fick skjuts till jobbet! När jag anlände så upptäcker jag att min chef tvättat mina kockrockar när jag varit ledig!! Stort kors i taket!! Han e ju karl och syrian!! Hahaha..... ;) En ganska bra chef vill säga :)


Dagen rullade på fort men jag e otroligt trött! Skulle igentligen slutat tidigt men när jag skulle hem så bara vällde det in folk så det vara bara att kavla upp ärmarna och fortsätta!! Men till i morgon e allt förberett ordentligt så då blir det lite lugnare :) Har dessutom sovmorgon och behöver inte börja förrän klockan 12.00 så det e lite lyx! Det blir att jobba sent och ta över varmköket på eftermiddagen men det e skönt med lite omväxling! :)


Åkte till Ångbotsbron med mamma när jag slutat och käkade riktigt god mat och lyssnade på bluesband! Solen sken och folket var glatt och drack öl och njöt! Blues e ju inte riktigt min grej men det är hela upplevelsen att sitta utomhus och äta, lyssna på musik och titta på folk i värmen på sommaren som man uppskattar! Svensk sommar e något alldeles speciellt!!! :)


Men jag längtar till Egypten!! Skulle vilja börja min morgon på Costa Coffe House, äta min smörgås å dricka mitt chai och njuta av att stan vaknar till liv! Gå hem, packa väskan och ta en taxi till Dream Beach!! Snorkla i några timmar, njuta av solen och fika ihop med vännerna och snacka skit! :) För att sedan på eftermiddagen gå hem och ta en timmas siesta, duscha och göra sig i ordning! Kan känna hur jag sitter på balkongen med mitt te och väntar på att det ska bli svalt ute så att man kan gå till Falafel för en riktigt god middag bestående av lamm, potatis och bröd!! :) Avslutar kvällen sent på Ali Baba café med vännerna, rökandes vattenpipa och skrattar!! Dom kallar mig för White Shark i egypten och jag skrattar varenda gång jag hör det!! En kväll med Mohamed och hans Österrikiska fru skulle inte sitta fel just nu!! :)))


Men kvällen får avslutas i Strängnäs ochh det e ju inte heller fel! Vi funderar på att gå ut och dricka öl (jag cola då) och titta på folk! Kanske träffa Gudrun och snacka massa skit! Vi får se hur det blir! Ska vila en stund så kanske jag får lite energi till en natt på stan!! :))


Men jag e förbannad!! På DIG!! Du vet vem du är!! Du satte mig i den här situationen men nog fan lät du mig gå igenom helvetet alldeles själv!! Kan man va mer självupptagen eller!! Min respekt för dig e som bortblåst!!

det jävligase är att jag skulle förlåta dig på en sekund!! Du gör mig så förbannad!!

Så nu har jag fått ur mig det oxå!! Guuud så skönt!! :))


Nu ska jag ta en välförtjänt röka! Sen blir det att lägga huvet på kudden å vila lite så får vi se vad kvällen bär hän....!!!! :))


Tack för i dag alla underbara arbetskamrater!!! :)


Pling Plong


 

 

"The whole time I think to myself, this isn’t fair"

Av sockergrodan - 29 juli 2010 22:48

Tjooo!! :)


Kände för att skriva lite!! Hoppas ni har det bra allihopa!! Ser att ni varit här även fast jag inte uppdaterat så ofta!! Så det e väl bäst jag skriver lite ;)


Det har varit lite upp och ner på sistone!

Har varit sjuk osv! Men NU ÄNTLIGEN börjar dom komma fram till vad det e för fel på min mage!! IBS-diagnosen var åt helvete som jag nästan förstod från början! Nu verkar dom komma överens om att jag har Chrons sjukdom vilket är mindre kul! Låg inlagd några dagar på MSE och opererade tarmen! Åkte återigen in akut! Chrons betyder att man får inflammationer i tarmen och små gångar och fistlar! Storrökning förvärrar sjukdomen så det e dags att sluta röka nu! Ska träffa en läkare om det i augusti för jag klarar det inte utan hjälp! *dålig karaktär*

Tyvärr kommer jag få leva med det här och få skov livet ut! Men det e som med epilepsin, det är bara att vänja sig!!

Var på magnetröntgen häromdagen! kan ju bara säga att det e tur att man inte har klaustrofobi!! Skönt att det e gjort! :))))


Pga av allt det här så var jag borta från jobbet i nästan två veckor! Men jag har en riktigt bra chef som verkligen förstår och bryr sig! Nu har jag gått ner på halvtid efter som jag inte har någon energi! Återhämtningen tar tid!! På eftermiddagarna när jag kommer hem så somnar jag nästan på en gång! Har ingen energi att vara social å hoppas vännerna har förståelse för det!!


Tog mig i allafall till Heron i helgen med Jessica och mamma! Vi såg Inception och den var skitbra! Min typ av film! :) Ska bli skönt när jag flyttar tebax till Örebro, då man kan gå på bio när som helst eftersom biografen ligger centralt!! Förutom min passion för matlagning så e ju film och resor mina stora intressen :)


Och på tal om Örebro så är jag nu ännu mer bestämd om att flytta tebax! Mina vänner där ringer och tjatar och det e riktigt tacksamt! Saknar dom sjukt mycket och det är skönt att vara saknad tebax!! Känner att jag verkligen har träffat vänner för livet med samma intressen som jag där!!

Jag förringar inte er, mina vänner här, Ni vet hur mycket jag älskar er! :))

Men i Örebro känner jag mig hemma, det gör jag inte i Stränkan!

Så fort jag har sjukdomen under kontroll så börjar livet i Örebro......!!!! :D


På jobbet flyter allt på som vanligt! Inte vidare utvecklande men det är ett jobb! Jag är kvar pga arbetskamraterna! Har mina favoriter så som Felicia, Emelie och Linn och Ida!! Å så diskpojkarna Voctor och Daniel förståss! Dom e så gulliga allihopa! Får ofta höra uppskattande ord från dom allihopa om att de tycker det e så kul när jag e där! Då blir jag glad! Emelie och Linn sa häromdagen att de blir alltid så glada när dom ser mig! Å Daniel sa att det inte e lika roligt på jobbet när jag inte e där :) Det e riktigt ömsesidigt!! Ni e  underbara allihopa!! Snacka om EGO-Boost!! Hahahaha...


Jag har funderat på en sak!! Om man varit otrogen i över ett halvår, (säkerligen notoriskt oxå) hur kan man då med gott samvete krypa ner i sängen hemma och låtsas som inget hänt??

Börjar dessutom tröttna på alla upptagna karlar som stöter på mig! Är ni inte lyckliga hemma så gå där ifrån då! Det e väl inte så jävla svårt!! Låt mig vara ifred bara! Har gjort mitt på den fronten så det räcker....!!!!


Har börjat vänja mig vid att vara singel......Men att vara van e inte samma sak som att man gillar det! jag är inte ämnad att vara själv! Det e första gången i mitt liv som jag faktiskt e singel ordentligt! Å ändå har jag bara varit det sen TYP i maj! U knnow what i mean..!! It sucks!!! E riktigt riktigt Kramsjuk!! Tyvärr så finns det ju bara en för mig....!!!!


Fick just veta att det blir nog att gå ut i helgen! Mamma ville ha sällskap å gå på Beachen på Ulvhäll! Så visst ställer jag upp!! Kanske träffar lite roligt folk å så får jag dansa av mig lite! Det behövs för det var ju flera veckor sen!! :)


Det funkar riktigt bra att ha mamma som sambo! Hon låter mig vara ifred och vi hjälps åt med det mesta! :) Å nu kan jag betala av min skuld till henne oxå för försökringskassepengarna har kommit! Tyvärr så lev det 20 000 kr mindre än beräknat. Fattar inte hhur dom har räknat! Måste ta och kolla upp det! Men jag kommer iväg till Senegal över jul och nyår i allafall för mamma betal resan åt mig!! Hon e bäst!! :))


Nu ska jag försöka sova! Blir nog ett avsnitt av True Blood först bara! :) Har fastnat i den hajpen som dom flesta...Fast jag e bara inne på första säsongen!! ;)


Pling Plong


 

 

"Även om ett sekel går så ska jag alltid vänta på våran tur"


Av sockergrodan - 21 juli 2010 00:06


Änglarna sjunger välkomnande i himlen.

Idag får en ny vacker ängel vingar!

Sjung för mig.

Sjung för framtiden.

Sjung med längtan och sjung med glädje.

Sjung för Mig!!!

Senare ska jag sjunga med, fast det blir en annan dag!

 

  




"Cause no one else cared"

Av sockergrodan - 5 juli 2010 00:50

Hej vänner!!

Tänker nu meddela att jag kommer ta en liten paus härifrån bloggen!

Just nu har jag ingenting roligt att skriva om! Det händer just ingenting i livet  och skulle jag skriva så skulle det bara handla om gnäll och vem vill läsa det!

Jag kommer tebax när jag kommit på fötter i livet igen och  när jag skrattar så som man ska, så som jag är!!!

Tack för att ni följer mig! Vill ni ha en uppdatering så har ni ju mitt nr ;)

Ni får ha en underbar sommar allihopa! Njut av solen,värmen och kärleken. Gör det åt mig oxå!! :D


Jag kommer att komma tillbaka med buller och bång! Då förhoppningsvis med matglädje, passion, kärlek och massa skratt!!!


Ta hand om er så länge! Älskar er alla!!!


Pling plong



"No matter what they say, Ilove you!! Still....."

Av sockergrodan - 1 juli 2010 00:00


När livet erbjuder en dröm som överträffar alla förväntningar kan man inte sörja när den tar slut.

Ovido - Quiz & Flashcards