sockergrodan

Alla inlägg under mars 2011

Av sockergrodan - 22 mars 2011 17:39

Jag kan nästan inte med ord beskriva hur mycket min familj betyder för mig. Mina mostrar, mina kusiner och självklart min mamma är en sådan stor del av mitt hjärta och jag skulle aldrig klara mig utan dom. Vi står varandra overkligt nära allihopa och det är så viktigt för oss att vi har varandra.

Det var längesen vi lyckades få till det att sammanstråla allihopa men nu äntligen har vi haft en helg ihop.

Vi möttes upp i Stockholm där vi gick runt och myste och tjattra i vanlig bemärkelse, åt god mat och skrattade en himla massa. Kvällen avslutade vi på Konserthuset med en show med Youssou N´Dour. Konserten var alldeles himelsk, absolut den bästa konserten jag någonsin varit på. Alla dansade, sjöng och stämning var overkligt hög. Den Afrikanska kulturen är så speciell. Trots svårigheter så handlar livet om glädje och gemenskap. Jag önskar att fler människor i världen levde på detta sätt. Jag är så glad att Andy kom in i våran familj och har öppnat våra ögon för helt nya saker och värderingar och gett oss en helt ny del av familjen i Senegal!

Det var underbart att få umgås så länge med familjen och jag hoppas att vi snart kan träffas igen! Jag Älskar Er!!


 Youssou N´Dour, Stockholm 5/3 2011



New Africa, Youssou N´Dour



Glada nyheter är att jag kommit igång att jobba. Står i köket på Grand Hotel i Örebro och det verkar som att det kommer bli massa tider för mig här framöver! Så skönt att äntligen komma igång. De känns som ett härligt gäng där och det kändes bra från början så jag tror att det blir bra. Känner mig inte riktigt varm i kläderna än men det kommer ju med tiden! Det tar ju ett tag innan man hittar allt och kommer in i alla rutiner när man ställer sig i ett nytt kök!

Jag är i allafall riktigt glad att jag halkade in på ett bananskal i precis rätt tid! :)


Annars så saknar jag min Älskling så jäkla mycket. Det är svårt att vara ifrån varandra. Men jag e så sjukt stolt över honom då han lyckades få riktigt bra resultat på sitt senaste prov. Han studerar just nu engelska på en privatskola i Dakar och han utvecklas riktigt snabbt i språket så jag är riktigt imponerad.

Men om det går enligt våra planer så får vi tillbringa sommaren ihop då han har ledigt tre månader från skolan. Så det e bara att hålla tummarna för nu är det inte riktigt lätt för någon av oss att vara på en varsin kontinent!!


De senaste dagarna har jag haft en av mina närmaste vänner på besök. Det har varit skönt att få lite kvalitetstid i hop även fast vi onte gjort något annat än slappat då jag inte har jobbat! Det är alltid härligt att få vara med dom man älskar och fylla på energidepåerna! Tack för några underbara dagar Cilla :)


Läget i Egypten fick ju en väldigt positiv utgång! Det är skönt att slippa oroa sig över min föredetta man och alla mina vänner! Dock har de det fortfarande svårt eftersom det är krångligt att få tag på mat och jobb! Men det går åt rätt håll vilket är väldigt tacksamt för folket i landet!

Mina tankar är fortfarande med er!


Pling Plong






"Je t'aime ♥
Jag älskar dig ♥
Mahal kita ♥
Rakastan sinua ♥
Σ 'αγαπώ ♥
Is breá liom tú ♥
Ég elska þig ♥
Ti amo ♥
我爱你 ♥
Ik hou van je ♥
Jeg elsker deg ♥
Te quiero ♥
Ich liebe dich ♥"



Ovido - Quiz & Flashcards