sockergrodan

Alla inlägg under mars 2010

Av sockergrodan - 17 mars 2010 21:49

Har inte hänt mycket idag inte!!


Har typ lallat runt i skolan å inte fått någe gjort.


Pannacottan blev för hård. Måste minska på gelatinet.....


Glassen blev gotti god god!


Studiebesök som var intressant!


Asbra besked som jag berättar om i morgon!


A håller på som vanligt!!  *frustrerande och förvirrande*



John John John John!!!!!! På fredag får vi kramas!  

                                               

(då dessutom flickvännen ska presenteras för sin nya svärfar)

*fniss*



Natti Natti

Av sockergrodan - 16 mars 2010 22:01

Har haft en riktigt turbulent dag. Både känslomässigt och fysiskt. Men ändå.... Jag skrattar, fast mest pga LSD-korvar! Vilket e tråkigt eftersom jag vill le, hela tiden egentligen. Vill känna harmoni och frid... men men


Jag har motivation i skolan i allafall. Så fort jag ställer mig i köket känner jag att kroppen och hjärnan börjar gå på fullvarv. Ideérna flödar och det är så mycket skapande som vill komma ut.

Visningen gick kanon idag. För oss allihopa :) Vi rockar i köket ;)

Jag lagade Ugnstekt fläskfilè på sauterad lins -och sockerärtsbädd med potatis och rotselleripuré, honungsglaserade morötter och rödvinssås!! Daniel var jättenöjd med både upplägg och smak. Han berömde mig även när vi var själva senare både för maten, min roll som kökschef och om matematiken. Det kändes riktigt bra.

Jag får hoppas att det kommer gäster i restaurangen den här veckan så att jag får köra ut lite mat a´la minute. jag älskar farten som blir när bongarna kommer in. Jag arbetar som bäst då :)

I morgon har jag visning på förrätt och efterrätt. Är spänd på hur glassen och pannacottan har blivit under natten. Ska slänga mig in i kylen i morgon i förväntan. Om det blir bra ska jag känna mig lite kaxig eftersom jag inte följde några recept utan körde direkt från fantasin. Jag börjar få koll på mått och sånt nu och för varje dag som går kommer jag på mer och mer saker som jag faktiskt lärt mig under det här året :) Det käns skönt faktiskt för jag har ju gått och kännt förut att jag inte riktigt fick visa miin potential. Visserligen höll inte lärarna med utan tog ner mig på jorden och berättade hur duktig jag faktiskt är.

Men en sak ska jag säga. Jag är bättre på a´la carte mat än vanlig vardagsmat. det konstaterade vi i veckan jag och John när jag lagade en korvgryta som vi skämtsamt kallar för "intressant"

Det är verkligen kul i varmkök nu. Det är ett härligt gäng som huserar. Den nya gruppen, med Nettan, Malin och Staffan är sjukt roliga. Jag känner mig lite adopterad med den gruppen eftersom jag aldrig varit en del av min grupp pga av olika saker så som språkkommunikationsbrister och det faktum att jag är den enda som går på a´la carte delen. Det har varit mycket tårar och ensamhet eftersom man inte haft nån att bolla med eller plugga med. Är avundsjuk på hur deras grupp har det med sin sammanhållning. Önskar att jag hamnat i en sån grupp istället. Men det har ju gått bra ändå. Är ju nästan klar faktiskt. jag e ju lixom bara Bäst ;)


I morgon är det näst sista dagen för Janne! Min Janne som tog emot mig med öppna armar för nästan ett år sen och blev min beskyddare. Jag kommer alltid vara hans Bitch och kommer sakna våra skratt och *nyp i stjärten* janne är en underbart fin människa med ett stort hjärta och jag kommer sakna han oerhört. Han är en riktigt fin vän och jag hopas att vi kan hålla kontakten!! Det e jävla tur att man har FB nuförtiden. Jag önskar min Vän allt gott!! :))


Jag blev glad idag! Jonny kom fram till mig. Kramade om mig stort och sa helt spontant att han tycker så mycket om mig. Det är så skönt att få höra såna saker från sina vänner ibland! Jonny e bara såååå cool. Jag e helt klart hans Faghag även fast vi inte umgås privat tyvärr men han e min Idol :))


Jag saknar John....... !!!! Nu är det intensivt, jobbigt men samtidigt underbart! Men jag är rädd! Att bli sårad och sviken igen...Det är ju ett återkommande mönster i mitt liv.


Har i allafall efter ett långt samtal med min älskade mamma flytta hem till Strängnäs i Juni när jag slutar! Får bo hos henne ett tag tills jag vet vad jag vill göra och tills jag hittar nåt eget! Hon och katterna och jag ska flytta till en fyra i Sundby Park vilket för oss tillbaka till vårt förflutna. Det känns tryggt och underbart! Jag älskar Sundby... Och min mamma! <3


* Det är inte bra. Det kommer sluta i katastrof. Det är helt åt helvete!

Blickar säger mer än tusen ord. Det gör även berörning!!!*


Natti Natti

Av sockergrodan - 16 mars 2010 19:47

ÅTTA SAKER OM DITT KÄRLEKSLIV

 
1. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?  Men självklart!

2. Har du någon gång blivit sårad?  För många gånger

3. Har du någonsin tänkt på samma tjej/kille flera gånger under samma natt? Störd fråga

4. Har du gillat en tjej/kille utan att berätta det för henne/honom?  Nix

5. Har du kysst någon under de två senaste veckorna?  Ja <3

7. Är du kär?  Definera kär...

8. Vill du gifta dej?  Måste kanske skilja mig först! :p

 

10 TVÅ ALTERNATIV


1. Bilddagboken eller lunar? Men inget...

2. Hår eller ögon?  Hår..mitt eget *fniss*

3. Katter eller hundar?  Strumpan & Suggan

4. Några få bästa vänner eller jättemånga ”vanliga” kompisar? Bästa vänner.
5. Tv eller internet?  Tv

6. Coca-Cola eller Pepsi?  Champis

7. Utekväll eller romantisk hemmakväll?  Romantisk utekväll ;)

8. Pengar eller lycka?  Lycka och pengar

9. Dag eller natt?  Natt

10. Msn eller mobil?  Mobil


TIO ”HAR DU NÅNSIN...


1. Blivit påtagen när du försökte smita hemifrån?  Har aldrig försökt

2. Brutit ett ben?  Nope

3. Gjort nåt du ångrar?  Ja, tre saker

4. Hoppat Bungee Jump?  Tyvärr inte
5. Ljugit för någon du tycker om?  Aldrig

6. Ätit en hel tårta?  Blä för tårta

7. Gjort bort dig offentligt?  Haha, antagligen

8. Viljat bli tillsammans med ditt ex igen?  Självklart

9. Gråtit när ett husdjur dog?  Ja det är väl klart

10. Velat försvinna?  Jo jag har ju det

 

10 SENASTE

 
1. Telefonsamtalet du gjorde?  Ringde mamma

2. Telefonsamtalet du fick?  John <3

3. Personen du var med?  Andreas

4. Roligaste grejen som häntKan inte välja lixom

5. Personen du smsade?  Andreas

7. Du skrev till på myspace?  Ja visst ja, den har jag ju glömt

8. Du kommenterade?  Anettes kort på Facebook

9. Du tillbringade natten med?  John ;)

10. Du kramade?  Andreas


Av sockergrodan - 16 mars 2010 17:07

  

Ugnstekt fläskfilè på sauterad lins -och sockerärtsbädd med potatis och rotselleripuré, honungsglaserade morötter och rödvinssås!!

Av sockergrodan - 15 mars 2010 23:50

  Jag Älskar Dig  

men

Jag Hatar Dig

 

Du Får Mig Att Skratta

men

Du Får Mig Att Gråta

 

Du är Vacker

men

Du Är Ful

 

Du Lovar

men

Du Sviker

 

Du Finns

men

Du Försvinner

 

Du Vill

men

Du Kan Inte

 

Vi Fanns

men

Men Vi Är Borta

 

Det var Så Rätt

men

Det Var Så Fel

 

  Jag Älskar Dig  

men

Jag Hatar Dig

Av sockergrodan - 15 mars 2010 15:45

I'm in love with a fairytale
Even though it hurts.
'Cause I don't care if I lose my mind
I'm already cursed.

Every day we started fighting,
Every night we fell in love.
No one else could make me sader,
But no one else could lift me high above.

I don't know what I was doing
When suddenly we fell apart.
Nowdays I cannot find him,
But when I do we'll get a brand new start

Av sockergrodan - 15 mars 2010 15:21

Det blir nog en riktigt intensiv vecka :) Men det e skoj. Jag måste bli på alerten igen så motivationen kommer på topp.

Har en trerätters att laga denna vecka och det är mina egna ideér som gäller! Ska testa en ny efterrätt som verkar ganska svår så det blir en utmaning! Hoppas det lyckas!! Annars få jag göra om det tills det funkar! Sen ska jag testa att göra en gorgonzolapannacotta igen! Har gjort den hemma förut men det blev inte riktigt bra så nu blir det att räkna om ingridienserna noggrant! Det kan ju vara nån som beställer den till slutmiddagen på fredag så det e bara att köra på! :)


Fick reda på att jag har 39 timmars komp att ta ut innan den sista mars annars försvinner de välförtjänta injobbade timmarna och det känns ju onödigt! Funderar på om jag ska ta ledigt hela nästa vecka och kanske jobba med slutprovet och kanske försöka träffa lite nära och kära :))


Måste jobbigt nog försöka ta mig till soc den här veckan eftersom ekonomin kärvar. Undrar bara när jag ska få tid till det eftersom det e så mycket i skolan! Men jag kanske kan komma iväg under lunchen nån dag så det blir gjort!!


Vårkänslorna har har belägrat mig idag! Solen skiner och våren ligger verkligen i luften! Solbrillor på och vårjackan ur garderoben!


Blev riktigt glad i morse oxå..... :)))))


Pöss pöss

Av sockergrodan - 15 mars 2010 01:17

I’m done, tipping on my toes, strike an iron adn attack my soul
Misty moon, you’re gonna see, I’ve got you blues to get on my feet

‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else

I don’t wanna run; I don’t wanna fight
I don’t wanna hide; I just wanna stay free, to be me
I don’t wanna win; I don’t wanna lose
I don’t wanna play; I just wanna remember, oh I’m my name

‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand

Ovido - Quiz & Flashcards