sockergrodan

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

ChokladÄgg

Av sockergrodan - 29 mars 2010 15:28

Har haft en riktigt produktiv dag idag! Fick nytt recept att arbeta med den här veckan. Ska använda majskyckling vilket jag aldrig någonsin har smakat! Ska bli kul att testa.

Sen har jag lekt med min nya choklad kokbok. Har gjort lite olika efterrätter. Det är alltid roligt att arbeta med choklad eftersom man kan göra så mycket. Det går att använda både till desserter och varmrätter. Funderar på att ha en lammrätt på min slutmeny med en sås med en touch av choklad i. Får de om jag kan skriva ihop ett bra recept :)

Sen jag började skolan har jag fått en helt annan syn på choklad. Visst kan jag sätta i mig en Marabou chokladkaka utan problem men att få arbeta med ren choklad ger en helt annorlunda smak. Det är så mycket tillsatser och konserveringsmedel i allt som är massproducerat! Fårstår ju att det är ett måste men jag vill ha min mat så "ren" som möjligt!!

Att tex äta en chokladglass från något av våra glassföretag är inte samma sak som när man gjort en egen glass. Den man gör själv får en helt annan krämigare konsistens och känns aldrig lika vattnig! Det var bra längesen jag köpte glass i affären som jag faktiskt ätit upp!!


Hade svårt att komma upp i morse. Hade självklart stängt av alarmklockan så det va tur att sms:en började trilla in tidigt för att se tillatt jag kom upp ur sängen.

Det tar nog ett dygn innan jag e tebax i samma skolrutiner igen.

Fick redan på att vi slutar tidigare på torsdag och är lediga 5 dagar framåt. Påsk??? Jag som just kommit tebax från ledighet! Vet verkligen inte vad jag ska göra för mamma jobbar hela påsken så det blir inget firande. Huset i Örebro lär va fyllt med tantens släkt och det känns ju mindre kul!

Med andra ord så kommer påsken att suga fett, som tonåringarna säger!!!

Längtar tills jag har ett eget boende.....


Ska ta en storstädning när jag kommer hem. Det är väl behövligt! Måste tvätta en massa oxå, plus mina kockkläder för jag e fenomenal på att skita ner mig!! Slafsmaja.....


Nu väntar jag bara på att klockan ska bli fyra och att skjutsen blir klar på lektion så jag får åka och handla och komma hem skapligt!!


Pling Plong



 
 
Ingen bild

Jessie

29 mars 2010 22:24

Bara att höra av dig om du är i krokarna... Ska på kryssning fredag-lördag annars är jag hemma...

PUSS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sockergrodan - 22 maj 2011 14:13

  www.sverige-senegal.bloggplatsen.se

Av sockergrodan - 22 mars 2011 17:39

Jag kan nästan inte med ord beskriva hur mycket min familj betyder för mig. Mina mostrar, mina kusiner och självklart min mamma är en sådan stor del av mitt hjärta och jag skulle aldrig klara mig utan dom. Vi står varandra overkligt nära allihopa och...

Av sockergrodan - 4 februari 2011 15:34

         Det är Kaos! Totalt Kaos! Landet som jag älskar och ligger mig så varmt om hjärtat är i spillror. Människorna går ute på gatan. Affärerna är stängda, arbetsplatserna är igenslagna. Bankerna är igenbommade så det går inte att få tag ...

Av sockergrodan - 1 februari 2011 18:59

Vad ska man säga förutom att livet är ganska Underbart!! :)   Dock är jag oerhört lessen över att min Epilepsi gav sig till känna igen! Hade ett riktigt stort Grand Mal anfall i lördags! Jag fick en liten känning sekunden innan men han inte g...

Av sockergrodan - 21 januari 2011 20:37

    Finding Love is like finding one answer to all of your Prayers! ...

Ovido - Quiz & Flashcards