sockergrodan

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

ESC

Av sockergrodan - 27 april 2010 20:18

Sitter och tittar på inför Eurovision song contest! För dom som känner mig väl vet vilken besatthet jag hyser för detta och svenska melodifestivalen. Det ska mycket till att jag missar detta. Min besatthet har genom åren lett till att jag missat umgänge och resor med mina nära eftersom det inte går att slita mig från tvn. Å jävlar den som snattrar när jag tittar! ESC är årets händelse för mig!  Tyvärr har jag i år inte varit lika insatt eftersom jag har haft fullt upp med skolan. Men jag har lyckats hitta några guldkorn som jag gillar. Är riktigt kluven ang sveriges bidrag med Anna Bergendahl. Jag tror att antingen så blir det topp eller flopp.

Jag hoppas att med det nya formatet i den svenska uttagningen nästa år kan bringa med sig positiva förändringar. Det har ju inte precis varit någon demokrati i den svenska utttagsledningen....!!

Nog gillar jag I morgon är en annan dag med Christer Björkman sjukt mycket men tycker nog att det är dags för han att kliva ner från melodifestivaltronen.....

Jag hoppas att jag får njuta av årets final som sker dagen efter min examen. Vill ju fira min utbildning och Esc ÄR ORDENTLIG FEST FÖR MIG!! I lööööv it!!!

Har planer för den kvällen och jag hoppas att dom kvartstår :)


Har varit riktigt trött idag! Det blev inget slutprovsarbete för det kom gäster i matsalen så jag va tvungen att komma på, förbereda och laga ihop nåt för dom att äta.

Det blev örtmarinerade laxfiléspett med mandelpotatis-och palsternackspuré och limeglacerade gulbetor, sockerärtor, sparris och ärtskott. Det var lite vi tager vad vi haver :) Men gästerna var riktigt nöjda och det e alltid kul :)


Pratade med Dimitra på Tavernan och hon hoppades på att jag kunde komma och jobba redan på fredag för det lär va mycket folk om det blir fint väder. Självklart sa jag ja. Det ger ju både pengar och förhoppningsvis "ta i trä" jobb i sommar!

Jag ska visa den sidan jag är bäst på....Att brascha käk dansandes med ett leende på läpparna! :)


Fick höra idag av folk på skolan att dom är imponerade av mig av att jag kan kombinera smaker på ett bra sätt. Att jag får med allt som sött, salt, syra mm i den mat jag lagar. Det är kul att höra men inget jag tänker på när jag lagar eftersom allt kommer automatiskt när kryddorna flyger ner i kastrullen :)

Det funkar riktigt bra med Daniel. Han vet nog vart han har mig nu känns det som. Det känns som om han verkligen litar på min förmåga och ger mig bra med beröm. Men han har dock varit lite orolig de senaste dagarna över mig för han springer hela tiden och frågar hur jag mår *flinar*

Är glad för hans skull för han har fått jobb. Han e en riktigt bra lärare och tycker att det e synd att Lernia inte ska fortsätta. Men nu får han chans att lära ut till gymnasieelever. Får hoppas de inte kör med han för mycket bara för lite dåligt tålamod kan han dock ha ibland. ;) Men bäst e han ändå :)


Jag gjorde en sak igår som jag blir lite förvirrad över. Undrar om jag bör göra så och vad det egentligen ska vara bra för. Men jag kan inte låta bli. Det är som ett gift i min kropp som vägrar lämna mina vener...!!! :p


Jag glädjs åt det underbara vädret vi har just nu!! Får såna spralliga känslor i kroppen som gör att jag bara vill sjunga och dansa runt! :)

Det väcker upp mycket känslor!! Känslor jag trodde var borta.......


Har dock inga käder för detta väder kom jag på. Måste köpa skor, jacka, kjolar och t-shirtar för annars kommer jag ju dö av värmeslag ganska snart!

Förhoppningsvis ska jag väl jobba nästan hela sommaren å då behöver jag ju mest tänka på rena kockkläder ;)


Jag hade jättemycket jag ville säga idag men allt bara försvann när jag satte mig här :S


Så nu ska jag glutta tv en stund innan det e dags för sängen! Känns som om jag kommer att kunna somna gött ikväll :)


Pling plong


"Jag önskar att jag väntat och inte ställt krav. Ångrar mig djupt"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sockergrodan - 22 maj 2011 14:13

  www.sverige-senegal.bloggplatsen.se

Av sockergrodan - 22 mars 2011 17:39

Jag kan nästan inte med ord beskriva hur mycket min familj betyder för mig. Mina mostrar, mina kusiner och självklart min mamma är en sådan stor del av mitt hjärta och jag skulle aldrig klara mig utan dom. Vi står varandra overkligt nära allihopa och...

Av sockergrodan - 4 februari 2011 15:34

         Det är Kaos! Totalt Kaos! Landet som jag älskar och ligger mig så varmt om hjärtat är i spillror. Människorna går ute på gatan. Affärerna är stängda, arbetsplatserna är igenslagna. Bankerna är igenbommade så det går inte att få tag ...

Av sockergrodan - 1 februari 2011 18:59

Vad ska man säga förutom att livet är ganska Underbart!! :)   Dock är jag oerhört lessen över att min Epilepsi gav sig till känna igen! Hade ett riktigt stort Grand Mal anfall i lördags! Jag fick en liten känning sekunden innan men han inte g...

Av sockergrodan - 21 januari 2011 20:37

    Finding Love is like finding one answer to all of your Prayers! ...

Ovido - Quiz & Flashcards