sockergrodan

Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Abandoned

Av sockergrodan - 15 maj 2010 19:50

E sjukt stressad! Min hjärna går på högvarav och jag e nog inte speciellt rolig för mina vänner just nu! Helt manisk... Sorry!!

Jag sitter med recepten men känner inte att det blir någe bra!

Dessutom e jag utan mina entrérätter eftersom Andreas har av misstag fortfarande mitt USB-minne där allting ligger på. I bilen...på verkstaden!! Jag skyller inte på han för det var mitt ansvar att få tillbaka det men det svider illa nu när jag verkligen behöver det. För minnet i min hjärna kommer inte ihåg en enda entrérätt så att jag har nåt att gå efter! Tröttsamt....


Om jag inte vore rökare hade jag nog inte sett solen alls under dom här lediga dagarna...!!

Jag längtar tills provet är inlämnat så att jag kan njuta några dagar utan krav! Njuta av solen :)


Jag kan inte fatta att det nästan är slut nu! Ett helt år har gått. Ett år av glädje, skratt och sorg!!

Så mycket har hänt. Jag har fått underbara nya vänner och lärt mig så mycket i skolan. Lärt mig saker om mig själv. Hittat nya positiva saker hos mig själv som jag inte visste att jag besatt! Sett mina styrkor och svagheter!

När jag kom till skolan tog Janne, Tommy och Nisse emot mig med öppna armar och jag hade en sån mysig och rolig sommar! Nu när sommaren börjar komma tillbaka så gör minnena av förra sommaren det oxå! Den allra bästa dagen var nog när vi bowla med klassen och efteråt satt nere vid slottet och bara muppade oss i flera timmar! Vi var Söta Rara och Underbara!

Sen kom hösten och jag mötte min Stora kärlek! Det var den bästa tiden jag upplevt! Det sitter hårt i hjärtat! Inget slår Ikea och LSD-skratt!! Även om jag väntar förgäves så kommer jag vänta för alltid! Älskar dig innerligt och djupt in i själen!!

Som jag har skrattat dessa månader. Och så som jag gråtit! Jag har varit under så mycket press men ändå sitter jag här idag och har tagit mig igenom allting! Jag är riktigt stolt över mig själv. Jag har begått många misstag i Örebro, både i skolan och på det personliga planet men jag ångrar ingenting. Man lär sig av sina misstag och man lever bara en gång!!

En sekund av lycka väger upp flera timmar av sorg! För när man stirrar lyckan in i ögonen så finns där ingen sorg!

Och lyckan att veta att jag faktist nu vid 30:års ålder har åstadkommit något stort i mitt liv ser jag på med lycka. Trodde aldrig att jag skulle komma på vad  jag ville i livet men idag står jag här. Kämpandes med mitt slutprov så att jag om två veckor kommer ha papper på att jag faktiskt är Utbildad!! Utbildad Kock! Det är stort, riktigt stort! Det är Lycka på sitt sätt!



Lite bilder från året som gått! Några favoritstunder! :)



Annamaria Grodan Olsson "AMGO"

  



Lakritstrollet Hanna

  



Andreas :)

  



En blöt kväll i Södertälje att minnas

  



Bitchen & Master Janne

  



Andreas och Daniel på Restaurang Lilla Örebro   



AMGO personifierad

  



Sång och skratt Med Grodan och Boll

  



De bästa!   

  



  


Jag undrar vad livet kommer ge mig härnäst!

Fast jag vet ju vad min dröm är! :) Jag hoppas att jag kan uppfylla den!

Men nu ligger världen framför mina fötter. Och jag tänker erövra världen. På mitt eget lilla vis!!


Men först ska jag skriva ett recept på chokladmoussetårta! :)


Jag sitter och Ler, med tårar i ögonen!


Pling plong

  

  

"Ice cold winds swept my heart away"

  

  

  

















 
 
elin kärlek

elin kärlek

17 maj 2010 17:29

Hej (: Jag undrar om du kanske skulle kunna göra mig en tjänst och rädda min dag? Det är så att jag äntligen kommit med i final i veckans blogg och undrar om jag har din röst? hade varit AWESOME! http://enplatsvikallarkajsas.blogg.se/2010/may/utkast-maj-17-2010.html tack på förhand! Många goa kramar / elin kärlek

http://elinamour.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sockergrodan - 22 maj 2011 14:13

  www.sverige-senegal.bloggplatsen.se

Av sockergrodan - 22 mars 2011 17:39

Jag kan nästan inte med ord beskriva hur mycket min familj betyder för mig. Mina mostrar, mina kusiner och självklart min mamma är en sådan stor del av mitt hjärta och jag skulle aldrig klara mig utan dom. Vi står varandra overkligt nära allihopa och...

Av sockergrodan - 4 februari 2011 15:34

         Det är Kaos! Totalt Kaos! Landet som jag älskar och ligger mig så varmt om hjärtat är i spillror. Människorna går ute på gatan. Affärerna är stängda, arbetsplatserna är igenslagna. Bankerna är igenbommade så det går inte att få tag ...

Av sockergrodan - 1 februari 2011 18:59

Vad ska man säga förutom att livet är ganska Underbart!! :)   Dock är jag oerhört lessen över att min Epilepsi gav sig till känna igen! Hade ett riktigt stort Grand Mal anfall i lördags! Jag fick en liten känning sekunden innan men han inte g...

Av sockergrodan - 21 januari 2011 20:37

    Finding Love is like finding one answer to all of your Prayers! ...

Ovido - Quiz & Flashcards