sockergrodan

Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Ett år av Glädje

Av sockergrodan - 27 maj 2010 18:22

Nu är jag färdig A la Carte Kock

 

  

 

Nu har det gått ett helt år sen flyttlasset gick till Örebro! Det har varit det bästa året i mitt liv! Jag är så glad över att jag tog beslutet att flytta hit och börja min utbildning! Det har varit så mycket skratt och tårar! Men jag kommer åka härifrån med mycket kärlek, ljus och värme i mitt hjärta!

Jag är så tacksam för allt stöd jag fått av människorna och vännerna här! Ni vet vilka ni är så jag tänker inte nämna några specifika namn! Ni är bäst!!   

 

Min slutvisning gick jättebra och så här i efterhand är jag riktigt nöjd även om jag velat göra lite ändringar på min förrätt och fått in lite färg i min dessert! varmrätten blev kanon och det var den lärarna tyckte var bäst. Bra smak kombinationer och modert och nytänkande upplägg.

Utvärderingen med Daniel kändes bra och vi talade länge om min resa i köket. Han sa att jag är en sån man skulle vilja anställa och att han skulle vilja arbeta med mig. Det tar jag som den största komplimangen. Tänker inte gå in djupgående vad han sa mer men det var positivt och det känns skönt.

Daniel är en underbar lärare och det är han som följt min utveckling och han tycker den bara har gått uppåt. Det har varit många skratt tillsammans med han och jag är glad att just han var den som blev min mentor. Han bestitter så mycket kunskaper och jag hoppas att jag en dag blir lika duktig som han!!

Självklar hyser jag så mycket respekt för mina andra lärare oxå. Suss och Helena är dom som jag haft mest kontakt med efter Daniel. Suss har fått kämpa med mig i varmkök och skrattat åt alla mina misslyckade försök till bakning. Det är bara att konstatera att det är inte min grej! Helena på storkök har jag rockat mycket med och henne kommer jag banne mig sakna massor!!!

det är synd att detta härliga gäng av rödrockare inte får fortsätta att utbilda mer folk from idag!! De e verkligen bäst!! :))

 

Det känns bra konstigt att jag faktiskt inte ska gå till skolan på måndag! Måste väl till arbetsförmedlingen och prata med min handläggare och tacka så mycket för att de gav mig den här chansen! :)

På söndag ska jag jobba på Tavernan. Känns ok men jag ser fram emot nästa vecka när jag börjar i Mariefred! Får hoppas att allt kommer klaffa med bussar och tåg bara! Men det gör det nog! :) Det mesta fixar sig ofta har jag märkt!!

Vill komma i ordning så snabbt som möjligt hemma i Stränkan så jag får lite rutin på tillvaron! Räkningar, flytten katter mm.

 

Jag vill skriva några rader till min Vän Andreas! Tack så mycket för allt du gjort för mig! Allt du stöd du gett mig! Jag är så glad att du klev in i mitt liv. Det finns ingen annan som känner mig som du gör. Du vet precis hur jag funkar och kan läsa av mig bättre an vad jag själv gör! Jag kommer sakna dig så sjukt jävla mycket Min klippa, Min Ängel!!! Alla våra skratt ligger mig varmt om hjärtat. Är stolt över dig för du e så duktig på det du gör. Men du måste sluta vela ;) Lev, Flyg och var Lycklig...... Älskar Dig och kommer sakna våra rutiner och LSD-skratt!! Du är en Underbar Människa. Glöm aldrig det, för det kommer inte jag göra!!!   

 

Skulle velat pratat med Dig Falafel idag! Tycker det är så tråkigt....

:( Så du vet!!!

 

Fick just reda på att en av våra hundar, Bianca avlivades igår! Mamma ville inte säga nåt eftersom jag hade så mycket med skolan idag! Känns riktigt tråkigt! Hon var underbar! Puss Pappa.... Jag vet att det är jobbigt för dig!!! :(

 

Nisse, älsklingsgumman!! Förlåt att jag glömde! Du vet att det inte var medvetet! Love Ya Babe!! :)

 

Nu ska jag städa så jag e klar i morgon bitti! Måste sätta fart för ESC börjar ju om 1 1/2 timma! heja Sverige...!!

 

Pling plong

 

 

"Mama, I´m Coming Home"

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sockergrodan - 22 maj 2011 14:13

  www.sverige-senegal.bloggplatsen.se

Av sockergrodan - 22 mars 2011 17:39

Jag kan nästan inte med ord beskriva hur mycket min familj betyder för mig. Mina mostrar, mina kusiner och självklart min mamma är en sådan stor del av mitt hjärta och jag skulle aldrig klara mig utan dom. Vi står varandra overkligt nära allihopa och...

Av sockergrodan - 4 februari 2011 15:34

         Det är Kaos! Totalt Kaos! Landet som jag älskar och ligger mig så varmt om hjärtat är i spillror. Människorna går ute på gatan. Affärerna är stängda, arbetsplatserna är igenslagna. Bankerna är igenbommade så det går inte att få tag ...

Av sockergrodan - 1 februari 2011 18:59

Vad ska man säga förutom att livet är ganska Underbart!! :)   Dock är jag oerhört lessen över att min Epilepsi gav sig till känna igen! Hade ett riktigt stort Grand Mal anfall i lördags! Jag fick en liten känning sekunden innan men han inte g...

Av sockergrodan - 21 januari 2011 20:37

    Finding Love is like finding one answer to all of your Prayers! ...

Ovido - Quiz & Flashcards