sockergrodan

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Jag tar det jag vill ha

Av sockergrodan - 14 september 2010 21:43

......å få oftast behålla det! (förutom kärleken då) ;)


Nu har jag landat hemma i Stränkan igen efter fem intensiva men jätteroliga och mysiga dagar i Örebro!

Har bott hemma hos Marie T som jag även ska bli inneboende hos nu alldeles snart!

Jag fick med mig Älskade Cilla på torsdage eftersom hon skulle till sin karl i köping på kvällen! Vi tillbringade dagen på stan och mös ihop! Sen blev det några timmar på Pitchers där vi slöt upp med Marie och skrattade och körde på som tejer gör mest! Analysera mera ;)

Så glad att Cilla går ihop med mina vänner i Örebro eftersom de kommer mötas igen! Marie och hon fann varandra på en gång!! :)

Sen åkte jag och Alexander upp till Brickebacken och kolla in Jonny som spela på en gårdsfest! Han e ju bara så duktig och rar! :)

Det blev en sen kväll då jag å Alex stod ute och prata, frös och myste till halv ett på natten! :) Muffel lixom!

 På fredagen var det dags att fira Marie som gick ut med högsta betyg! Vi kökade Hjortfilé som smälte som smör i minnen! För att uttrycka det groteskt så var det fan som att bli knullad i munnen!!!!!! Sjukt gott!

Alex slöt upp med oss och vi gick hem till Marie och började förbereda kvällen! Jag lekte lite köksa eftersom det var Maries kväll! 

Kan bara sammanfatta kvällen som riktigt lyckad! Jag e så glad över dessa människor! 

Men allt har sitt pris vilket söndagen visade! Mådde skitdåligt!! Aldrig mer dricka eftersom mina egna endorfiner räcker till fest! Marie och Alex drog med mig efter mycket tjat på promenad och pizza vilket hjälpte lite granna men när vi kom hem drog Marie å jobbade och jag och alex slockna som två grisar....

Söndagen kommer jag inte ens ihåg vad jag gjorde..typ ingenting tror jag!! Hahaha

Men jag fick lägenheten för mig själv då Marie åkte hem till mamma och pappa! Hur najs som helst med lite egen tid! :) det behövdes kan man säga! :)


Men nu börjar det gå framåt med allting äntligen!! Har en grej på G på Danske Kroen. stället jag tackade nej till jobb på för några månader sen! Hoppas det blir som jag tänkt mig! Men nu e det ju så att jag mest som oftast får det jag e ute efter om jag bara ger mig fanken på det!

Så det blir att bo med Marie ett tag vilket jag tror kommer funka kanon! Behöver inte betala hyra utan bara för el och typ toapapper osv! Hon e så jävla schysst! :)


Min lärare Suss skrev till mig förut! Det e så kul att man fortfarande har kontakt med lärarna och speciellt hon! Hon ville att vi skulle träffas och fika eller nåt vilket jag självklart vill! Skratta, skvallra å prata strunt och mat! :) Det värmer i hjärtat när vissa människkor finns i ens liv!!


Var å gjorde EEG idag vilket gick bra! Jobbigt med alla stroblampor bara! Fick inget anfall vilket va härligt! Men jag va ganska slut när jag kom hem och dock lite orolig så det blev att sova i några timmar å det måste jag säga att jag njöt av! Jag älskar att sova!!

Å det e inte för att jag är lat! Vilket många tror! Det folk inte fattar att jag e så fullpumpad med olika mediciner och har noll immunförsvar vilket gör att jag blir så trött! Att jobba e inga problem men när jobbet e klart då e det vila som gäller! Jag har inte samma energi som alla andra och jag bara önskar att folk kunde förstå det!!! :(


I morgon ska jag till tandläkaren och laga igen! Vläääsch känner jag bara!!

Men jag har lägenheten för mig själv i två dagar from i morgon så jag tänker på att det e så underbart i stället! :)

Tänkte att jag skulle fixa upp lägenheten medans mamma e borta så att hon kan känna sig lite avslappnad när hon kommer hem! :)


Nä ni nu ska jag krypa upp med en film och mysa med Strumpan som e lite krasslig! :p


Livet går åt rätt håll...Lyckan ler åt mig just nu!! :)


Pling plong



"Minnena e som betong och går inte sönder hur mycket man än försöker"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sockergrodan - 22 maj 2011 14:13

  www.sverige-senegal.bloggplatsen.se

Av sockergrodan - 22 mars 2011 17:39

Jag kan nästan inte med ord beskriva hur mycket min familj betyder för mig. Mina mostrar, mina kusiner och självklart min mamma är en sådan stor del av mitt hjärta och jag skulle aldrig klara mig utan dom. Vi står varandra overkligt nära allihopa och...

Av sockergrodan - 4 februari 2011 15:34

         Det är Kaos! Totalt Kaos! Landet som jag älskar och ligger mig så varmt om hjärtat är i spillror. Människorna går ute på gatan. Affärerna är stängda, arbetsplatserna är igenslagna. Bankerna är igenbommade så det går inte att få tag ...

Av sockergrodan - 1 februari 2011 18:59

Vad ska man säga förutom att livet är ganska Underbart!! :)   Dock är jag oerhört lessen över att min Epilepsi gav sig till känna igen! Hade ett riktigt stort Grand Mal anfall i lördags! Jag fick en liten känning sekunden innan men han inte g...

Av sockergrodan - 21 januari 2011 20:37

    Finding Love is like finding one answer to all of your Prayers! ...

Ovido - Quiz & Flashcards