sockergrodan

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Stuck in Limbo

Av sockergrodan - 16 september 2010 21:28

Såg att Skatteverket varit inne här på min blogg tre gånger den senaste månaden. Tur att jag inte har nåt att dölja :)

Visst kan jag tycka det är bra att de kollar runt men känner att är det inte bättre att lägga de pengarna och tiden på de som smiter och lever på staten. Den riktiga fuskarna! Inte sitta och läsa min blogg. En vanlig Svensson som inte ens lyfter bidrag när hon varit sjuk typ hela sommaren och bara jobbat några enstaka dagar!  Jag hade nog kunnat casha in en massa pengar på sjukbidrag osv men jag vill försörja mig själv och göra rätt för mig. Jag vet ju inte ens hur man söker bostadsbidrag!

Jag gnäller inte när det kommer till att betala skatt för jag vet att jag får tillbaka för det. Jag hade aldrig haft råd att betala alla sjukhuskostnader och svindyra mediciner genom åren om det inte vore för att jag betalar skatt! Å vilken utbildning jag fått sen då :) Jag hade ju aldrig haft råd att ta det ur min egen ficka och bekosta. Men nu står jag här med en yrkestitel och kan börja min karriär lixom. Så jag vet att det är till mig själv jag betalar och för att sverige och dess invånade ska kunna leva i välfärd istället för misär. Det är för våran egen skull....Tänk på det när ni röstar på söndag!! Rösta RödGrönt.....Det gör jag såklart! För våran skull...!!! :)


Hur vet man när saker är färdigbearbetade?? Är det nåt man bara vet utan att behöva ställa sig frågan? Är det när knuten försvunnit ur magen? Jag är nog inte så färdig som jag tror!!

Jag ångrar mig.............!!!! Jag skulle lyssnat på min egen inre röst och tagit konsekvenserna för mitt (vårt) handlande! Det var inte rättvist känner jag! Det kanske var min enda chans i livet efter alla desperata år av försök förr om åren!

Mardrömmarna kom tillbaka så fort jag kom tillbaka till Strängnäs och blev själv och var tvungen att sova själv! Vaknade i natt av att du pratade med mig och när jag slog upp ögona så var du inte där utan i mitt huvud! Fast jag vet ju vart du är på riktigt.........

Jag vet fan inte hur jag ska bli klar med allt! Trodde jag var det ......Men men...!!

Har nog fastnat i limbo......


Annars har det inte hänt så mycket! Va hos tandläkaren igår och laga en tand. Det går bättre och bättre för varje gång nu! Skräcken för att ligga där i stolen blir bara mindre och mindre! Jag blundar och drömmer mig bort!

Nu är jag hålfri och behöver inte komma tillbaka på ett år om inget akut händer vilket känns skönt! Men då bor jag väl i Örebro och måste börja om med en ny tandläkare! Inte kul när man har tandläkarskräck!! ;))

Jessica var här en sväng på eftermiddagen och satt och plugga medans jag satt och halvsov i soffan! Social som fan ;)


Pga nattens mardrömmar låg jag och snooza till klockan tolv då jag satte igång och storstäda hela lägenheten vilket var tur för mamma kom hem med ryggskott och är just nu sängliggande! Tur jag ska va hemma i helgen!

Långpromenad med hunden såklart oxå annars lugnt!

Det är bara i hjärnan aktiviteten är hög!!


Lämnat lite nya intresseanmälningar på lägenheter igen. Hoppas på bättre tur nu! Men att mellanlanda i Vivalla har jag förstått är ett måste och jag börjar förlika mig med tanken! Det går nog bra! :)


Nu vill jag bara att det ska bli dags att ta fra, vinterns dunjacka så man får gå och muffla..fast jag kanske har blivit för tjock föresten!! :0 Måste nog kolla.... Det e nog dags att börja droppa kilon igen! :)


Nä nu ska jag göra nåt annat än att sitta å muppa här :)


Pling plong



"I miss you so much right now"



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sockergrodan - 22 maj 2011 14:13

  www.sverige-senegal.bloggplatsen.se

Av sockergrodan - 22 mars 2011 17:39

Jag kan nästan inte med ord beskriva hur mycket min familj betyder för mig. Mina mostrar, mina kusiner och självklart min mamma är en sådan stor del av mitt hjärta och jag skulle aldrig klara mig utan dom. Vi står varandra overkligt nära allihopa och...

Av sockergrodan - 4 februari 2011 15:34

         Det är Kaos! Totalt Kaos! Landet som jag älskar och ligger mig så varmt om hjärtat är i spillror. Människorna går ute på gatan. Affärerna är stängda, arbetsplatserna är igenslagna. Bankerna är igenbommade så det går inte att få tag ...

Av sockergrodan - 1 februari 2011 18:59

Vad ska man säga förutom att livet är ganska Underbart!! :)   Dock är jag oerhört lessen över att min Epilepsi gav sig till känna igen! Hade ett riktigt stort Grand Mal anfall i lördags! Jag fick en liten känning sekunden innan men han inte g...

Av sockergrodan - 21 januari 2011 20:37

    Finding Love is like finding one answer to all of your Prayers! ...

Ovido - Quiz & Flashcards