sockergrodan

Alla inlägg under april 2010

Av sockergrodan - 24 april 2010 19:15


Maybe I should try to live alone,
Or raise the flag of mercy to unknown
Maybe I should run and hide away
Until another day

Another crack in my heart,
Another picture on the wall
Another way to spend an evening
When there's no one there at all
Another kiss to say goodbye,
Another cross upon a chart
Another suitcase at the door
Another crack in my heart
In my heart

I had my spills and thrills of love
And held it in my hand
I held on tight until it broke
And I crashed to the ground
Love cannot be on my side
It's clearer every dull
That every time I reach for love
It always runs away

Av sockergrodan - 24 april 2010 15:07

Jag vet varför det är tyst! Men jag gillar det inte.........


Att bo på Lundbygatan är som att vara med i Cops! Det var värsta biljakten med tre polisbilar här i natt! Det tjöt i däcken och dom gena fram och tebax på gräsmattan här utanför. Det slutade med att bilen dom jagade smällde in i nåt, såg inte vad men högt och fort gick det!! Polisen drog vapen och tvingade föraren och passageraren ur bilen... Borde haft popcorn för det var som att se på film!!


Trotsade smärtan igår kväll och gick på bio. Såg The lovely bones. Den var sjukt bra! Saknade att ha nån att diskutera filmen med bara....!!!!


Det va najs att ha mamsen här ett par dar. Hade nog inte fixat det utan henne. Förutom sjukhjälp så har hon städat och handlat och haft sig. Lekt riktig hönsmamma! ;) Va tur att hon kunde fylla på kylen lite åt mig. Mamma e alltid bäst! Men nu har hon åkt för att sköta sitt! Tack för hjälpen! Du är guld!!!!


Skulle behöva inkassera lite pengar som e mina men jag orkar inte tjata på folk. De får väl göra sina prioriteringar men då får de ta konsekvenserna av det därefter sen oxå!! Jag tänker sluta vara snäll för det kommer annars bli mitt förfall.


Fick avslag från soc i går. De tycker att man ska klara sig på 3000 kr i månaden, ha råd att betala hyra, mat, buss och räkningar med det. Vilken värld lever dom i?? Blir irriterad eftersom man aldrig utnyttjat sitt skyddsnät som man har rätt till förut!


Tror inte jag kommer hinna bli klar med provet. Eller få den layouten jag ville ha heller verkar det som.

Måste få energi till receptskrivningen nånstans ifrån. Å så näringsberäkningarna! *ryser* Jag hatar matte. Har väl tre veckor på mig! Får se om det går!


Är rädd att planerna blir inställda. Oroar mig för det för då vet jag inte hur jag ska göra! Vem ska hjälpa mig då?


Du har tagit så mycket av min positiva energi.... Det är slut med det nu!! Ge mig ny luft! Låt mig andas!!!


Bing Bong


"Jag hör hur det ringer på dörren. Öppnar och det är tomt. Varför står du inte där?"

Av sockergrodan - 22 april 2010 22:44

Värsta turbulenta två dygn!! Hamnade på USÖ och operarades akut pga en cysta inne i tarmen. Jag mår ok nu och har fått kommit hem och har mamsen här som hjälper mig vilket e skönt annars hade jag nog haft det krångligt! :p

Jag håller humöret uppe och skrattar men jag lider mer än jag vill visa tror jag.

Men jag lever ju och det är ju viktigast. Det blir mer ett stressmoment pga skolan eftersom jag har så mycket att göra.

Men nu e jag så konstig i skallen av alla morfinpreparat så det e ganska kuligt emellanåt!! Hahahahah ;)

Men men nog pratat om det! :)


Det gick bra i skolan häromdan i alla fall. Lagade fisk och förberedde resten av rätterna jag hade på menyn trots smärta :) Andreas skjutsade mig därifrån vid lunch och jag lämnade över allt till Marie T.


Min meny blev godkänd helt utan ändringar!! Kommenterade till Daniel om den kommentaren jag fått här på bloggen och han höll med om att den var absurd! Dom tycker att det ska bli intressant att se slutresultatet på provet eftersom det är ett annat upplägg på än vad dom bedömt förut! Det är kul men mycket förväntningar att leva upp till bara :)

Nästa vecka blir det tomt i skolan när dom jag har som roligast med går ut på praktik. Men Ellan kommer och gör sin slutvecka så vi lär ha skitkul!! E stolt över henne att hon är färdig kock vid den här tiden nästa vecka! :))

Som jag snart :))


Har legat och halvsovit sen jag kom hem från sjukhuset men har lyckats kolla på lite film och ätit och haft lite kontakt med folk på telefon :)


Andreas var här med mina kockkläder så jag kan tvätta i helgen vilket va snällt av han! Han har varit snäll över lag dom här dagarna och hjälpt mig med massa praktiska och grejer och stöttning vilket uppskattas högt eftersom jag är själv här. Uppskattas mer än vad han nog förstår. Han är en riktigt fin människa!  


Jag frågade en fråga idag men fick inget svar. Undrar fortfarande.....


Även om jag nu blev sjuk och även inte kunnat, så är jag riktigt besviken över helgen. Det planeras grejer med mig och helt plötsligt så duger det inte. Det ska göras roligare grejer med andra i stället. Jag måste ju vara riktigt tråkig eftersom mitt sällskap inte är nåt att se fram emot. Förstår då inte vad man ska va kompis med mig för. Det var ju inte min idé från början!!!! Blir riktigt riktigt ledsen och känner att jag inte duger!!!!!! :(


I morgon måste jag till USÖ för återbesök på morgonen. Så det e bara att kravla sig upp tidigt! Ska nog sova i soffan och låta mamsen ta sängen så jag kan sussa framför tv:n. Det e nog massa bra Law & Order..... Wiiiii


Cilla: Vi e nog mer synkade än vad vi tror! ;)


Nä nu ska jag gå å knapra piller..... hihihihihi


Blink Blink


"Du är lika vacker nu som då. Mitt hjärta slår och jag kommer aldrig att förstå"

 



Av sockergrodan - 20 april 2010 21:28

Försökte färga håret IGEN..... Det gick inte så bra! Är nog inte meningen att jag ska vara rödhårig!! Haha... Men skam den som ger sig. Har jag gett mig fan på något så ger jag mig inte i första taget ;)


  Det har varit en riktgt bra dag idag :) Självklart försov jag mig men det börjar bli en del av vardagen! Jag hade visst pratat med mamma kvart över fem i morse men det kommer jag inte ens ihåg :S Vaknade inte till förrän tjugo över sex när Andreas skicka sms för att väcka mig! Helt sjukt.... Men jag hann! För jag är bäst! :)


Har kört på som fasiken i skolan idag :) Daniel hittar på nya saker hela tiden åt mig. Har haft två visningar och båda gick kanon. Får mycket beröm av Daniel nu så jag e sjukt stolt över mig själv! *myser*

Först gjorde jag Stekt duva med päronsalsa, tryfferade jordärtskockor, persiljesås, chokladsky och bacon! Riktigt smaskigt var det :)



Sen gjorde jag en lammrätt men den glömde jag ta bild på :(

I morgon ska jag göra röding med pasta och grejer så vi får se hur det blir :)

Gravade även lax idag...med ingefära. Ska bli intressant att se hur det smakar :)


Annars har det inte hänt så mycket! Varit å solat, handlat lite på stan å snattrat i telefon! Inget spännande att meddela er *ler*


Jag är fortfarande glad och positiv!!!! :)))


.......Alla våra gamla minnen kommer tillbaka mer och mer. Har svårt att vara nära dig, vill känna din doft, möta din blick, känna din andedräkt mot min hud......


Boink Boink

Av sockergrodan - 20 april 2010 00:27

Ja, då ligger man här igen då och kan inte sova!

Att ligga å surfa runt på telefonen får mig på andra tankar å jag kan slappna av vilket är riktigt skönt ;-)

Dagen har varit riktigt bra trots att den har varit typ upp och ner. ;-) Kan inte förklara varför, den har bara varit skum *skrattar* Men allt har flytit på riktigt bra i skolan å jag är nöjd med mina resultat och så även Daniel, vilket är det som är viktigast.


Fick en kommentar här på bloggen häromdagen som var fullständigt absurd. Jag har tagit bort den för jag anser att om man inte vågar visa vem man är utan kommer med anklagelser, som för övrigt är befängda, utan skriver anonymt så vill jag inte ha det kvar. Det betyder inte att personen har rätt för det. Jag kan inget annat tro att detta är en person i min omgivning som jag känner. Så om du som kallar dig lernianörd har något att säga mig å vara vuxen att ta en diskussion så kontakta gärna mig via min mail. Men nog om det.


Ikväll var allra första kvällen av tystnad. Verkar som om jag håller på att förlora en vän som jag trodde stod och skulle stå mig riktigt nära. Men det verkar som om jag som vanligt inte duger ens till det eftersom planer som gjorts inte är viktiga längre eller nåt att se fram emot. Trodde verkligen att tid va nåt som kunde ges mig med tanke på att det var jag som blev......! När man ställt upp och stöttat till hundra procent och bortsett från sig själv så svider det. Och Ja, Den här gången är det riktat mot dig. För det är så jag känner!


Ser fram emot valborg då jag ska provjobba i Strängnäs. Men jag e sjukt nervös. Men det är hälsosamt att vara. ;-)


Nä nu ska jag försöka på mig lite sömn igen. Tror att jag kan få vila i några timmar i alla fall! Ha det bäst så länge.


Pusselipuss

Av sockergrodan - 19 april 2010 21:45

Satt och skrev en massa här...Så fick datorn för sig att DÖÖÖÖÖ så allt bara försvann! :(


Gör ett nytt försök i morgon! :)


Men, Jag mår bra, Jag är positiv, Jag skrattar, Jag är stark!! :))

 

Någon gjorde mig glad i dag! Jag lever fortfarande på det!


Och så kan jag meddela att det syns fortfarande i dina ögon. Jag vet. Det e så synd att du själv inte gör det bara!!


Sussa sött nu allihopa!!


Oink Oink


Ps:

Å ja, jag tycker oxå att Djurgården ska vinna, jag retas bara lite ;)

Av sockergrodan - 19 april 2010 12:13

Sitter i skolan och har tråkigt! Tog en tidigare lunch eftersom alla mina grejer står på svalning.


Är på dåligt humör!

Vissa människor tar verkligen udden av tillvaron. Ska man behålla såna människor i sitt liv eller ska man kämpa på? I då fall för vems skull?


Blev riktigt glad över en sak i förmiddags. Någon gjorde ett val som gör att jag kommer att få skratta mycket och arbeta med en välsträvande, duktig, intelligent och kraftfull människa i köket min sista tid här. Hoppas verkligen att vi kan jobba på som förr :)


Nu ska jag gå in och rulla kroketter....

I köket, där jag e helt själv med hög musik!!! :)))


Puss puss till alla dom jag Älskar!!

Av sockergrodan - 18 april 2010 00:23


Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

 

 

Har inte haft mycket att skriva om. Har inte gjort så mycket dom senaste dagarna. Har mest tänkt. Tänkt på vad som är bra för mig, vad som är dåligt för mig. Vad jag vill med framtiden. Vad jag vill med mitt liv.

Det enda jag kommit fram till är att jag vill vara omgiven av människor som får mig att skratta. Människor som inte pratar skit och är vuxna. Människor som vet vad dom vill med sina liv och inte planlöst driver omkring. Jag vill omge mig med människor med mål, drömmar och visioner. Människor som mig själv.....

Ett liv utan intriger......


Det har hänt så mycket det senaste året att jag känner att det är min tid nu. Att jag måste tänka på mig själv i första hand. Vad som ger mig inre frid. Inte vad som är bäst för andra. Sluta anpassa mig efter alla andra. Börjar bli trött på att bry mig om och ställa upp för andra människor och inte få tillbaka på samma sätt. Jag är för snäll......!!


Har bara tagit det lugnt idag. Förutom en långpromenad så har det blivit film och halvslumrande i soffan! Degat helt enkelt. Riktigt skönt! Hade tänkt mig en sovmorgon men John väckte mig tidigt så det var bara att masa sig upp. Passade på att prata lite med Cilla då sen hamna jag med morgonrocken på i soffan :)


Fick oväntat besök sent igår kväll! Hade kunnat vara utan det besöket. Kändes bara onödigt. Samtalsämnena var som bortblåsta och det som en gång var finns inte längre....Så vi somnade utan att nåt vettigt blivit sagt! :p


Tänkte jag skulle försöka skriva lite recept i morgon. Skolan tar upp mycket av min tankeverksamhet. Jag tom drömmer om det Varje natt, om lärarna, recept, visningar och allting!  daniel skrattar alltid åt mig när jag berättar om drömmar han varit med i. Förutom inatt då jag hade världens mardröm om John....... Jag hatar mardrömmar! Men som jag sagt förut, det kanske är mitt sätt att bearbeta saker och ting!


Skickar en tanke till en vän som jag fick reda på har bröstcancer! Jag hoppas verkligen att hon kommer att bli frisk. Denna person har varit en stor del av mitt dagliga liv i år och är en fin människa. Jag önskar henne all välgång.

Men det drar upp myckat gamla känslor och minnen av familjemedlemmar man förlorat pga av cancer och andra sjukdomar!


MurrMurr.....Jag önskar att du levde och fick vara med mig där jag står i livet just nu. Men jag vet att du är bredvid mig varje dag. Tror att du skulle vara stolt över lilla Anna :)


Vi får väl se om jag kan somnu nu men det ska nog inte vara några problem för det känns som jag har bommul i skallen!!
Sov gott mina vänner!!


Blubb Blubb

Ovido - Quiz & Flashcards