sockergrodan

Alla inlägg under april 2010

Av sockergrodan - 15 april 2010 18:10

07.15, pling plong!!! Försov mig ordentligt idag! Vaknade när skolan börjar! Total panik. Det är någe fel med mig som inte vaknar av alarmet. Ögona blir klarvakna när sms:en rullar in! Helt sjukt eftersom signalen är nästan densamma! Det är tur i allafall att folk vet att jag behöver väckas.

Det var bara att slänga på sig kläderna å sätta upp håret. Hade ju inte packat kockkläder eller nånting så allt bara åkte ner i en pappkasse. Nu e det ju så att jag e inte blyg av mig så jag skutta ner för trappen å haffa första bästa byggarbetare som håller på nere i köket å fråga om han kunde köra mig till skolan. Positivt bemötande och jag kom i tid till frukosten!! Najs najs. Har dock inte känt mig vidare fräsch idag *fniss*


Hade tänkt att jag skulle maxa ut min kredit på Lindex idag eftersom jag verkligen behöver kläder. Lindex har ju inge vidare utbud men jag hittade faktiskt en skitsnygg turkos topp som satt perfekt, jeans och en svart klänning. Å självklart strumpbyxor som alltid går åt eftersom jag alltid har kjol nuförtiden! Skitglad att jag hitta lite grejer lixom :) Tills jag kom till kassan och kassörskan försöker gång på gång dra mitt kort å spärrat kommer upp med stora bokstäver på kassaapparaten. Jag ville DÖ!!!! Nu var det bara så att det va inge fel på min kredit utan jag upptäckte att jag tagit med mig mitt gamla kort som det står mitt föredetta utländska efternamn på. Har ju fått nytt sen jag bytte tebax å då spärrade dom det gamla kortet å skickade ett nytt!! Nu är bara frågan, var är det nya kortet??? Men lite smått tråkigt att behöva gå därifrån med tomma händer :(

Piggade upp mig lite genom att gå och sola. Så skönt att få lite färg! Men jag märker att ju äldre jag blir ju mer fräknar dyker det upp när jag får lite färg :S Speciellt på läpparna!! Det enda som e tråkigt med att jag blir brun är att jag har en tendens att se skitig ut på knogar mm. Jag har så mörka pigment så det har varit så sen jag var barn. Blir alltid kallad för skitgris av mamma på sommaren! *flinar*


Jag känner mig tom. Känner mig död i själen! Ni slet ut mitt hjärta...!!!! Är så trött på att inte räcka till!!

Men men.....


Det va en riktigt bra dag i skolan. Det är så skönt att vara i köket. Då slipper jag delvis tänka! Men det e sjukt kul med all matlagning! Har fixat veganmat till i morgon när det är dags för ännu en slutmiddag!

Jag har fyra vegmat och tre gös att sköta om i morgon! Ska bli kul! Vi är ju bara två i varmkök nu så då får man mer att göra och det är riktigt kul! Nästa vecka blir jag själv, så Daniel tyckte att han och jag ska hålla på lite med temamatlagning! Bra att jag får ha han för mig själv :) Vi kommer riktigt bra överens och jag känner att jag lär mig mycket av han! Sen e han ju sjukt snygg oxå.... Hehe ;)

Nu har jag lämnat in menyn till slutprovet. Så skönt att ha det gjort. Och att alla idéer jag har kommer ur min fantasi och att jag inte suttit och kopierat rätter som jag vet vissa andra som gjort sitt slutprov har förut!! Nu ska jag bara skriva recept på allting! Å det lär ta tid!! Men jag får ju någe för det sen så det är ju en sporre. Känner mig riktigt taggad nu och kör på ordentligt! :))


Pling Plong

Av sockergrodan - 15 april 2010 14:28

 

 

 It cuts me like a knife

Av sockergrodan - 15 april 2010 00:48

Ibland så måste man sätta gränser. För sig själv. Ibland för andra. Det är nog dags för mig att sätta just en sån gräns, för att må bra. Det smärtar men man kanske måste tänka ett steg längre. Tänka på framtiden. Väga fördelar mot nackdelar. Om fördelarna är mindre så kan väl aldrig det som är negativt ha större kraft. Ofta är det svårt att stå emot.

Men jag är jag. Det är mig jag ska tänka på. Framtiden ska vara min och inte stå i skymundan för någon annan. Jag är viktigast. Jag bör komma först.


Så nu sätter jag gränsen.


Hej då!!!

Av sockergrodan - 14 april 2010 21:18



I hennes ögon finns en längtan efter mera

Av sockergrodan - 14 april 2010 11:55

Nu vet jag!!!


Hur jag vill ha håret alltså! Det va en helt annan nyans av röd när jag vaknade!

Nu vill jag ha hela håret i den färgen med svarta tjocka slingor i!!! Riktigt bra skiftningar skulle det bli :)


Måste se till att komma till frissan. Har ju för övrigt inte klippt mig sen jag gifte mig vilket är över ett år sen!! Kanske e dags...... ;)


Men men...tebax till pluggandet! :)

Av sockergrodan - 13 april 2010 22:48

Åtta menyer klara!! Wohooooo... :)

Lite stolt över mig själv e jag nog!!


Det har varit en bra dag! Som Kenta sjunger: Idag är jag stark, idag mår jag bra!

Vet inte varför men har nått nån andra andhämtning idag!

Har haft energi att plugga hela dagen. Tagit paus för att handla och en promenad och en misslyckad hårfärgning. Annars har jag suttit som klistrad vid datorn hela dagen!

Nu känns det som jag kommer någonvart!

Ångesten har varit totalt frånvarande idag! Det är såååå schöööönt!!!

Mycket beror nog på stöttning och samtal med min Mamma och John. De styr mina tankar åt rätt håll!

Mamma tog bort en sten från mitt hjärta när hon ringde och sa att jag skulle släppa alla tankar på ekonomin. Hon lovade att lyfta upp mig när det inte går ihop sig så länge jag går i skolan! Vi ska lägga upp en betalningsplan sen!

Det känns som om jag är på rätt väg! :))


Har pratat med Ellan idag!! Min Boll!! Grodan och Boll! :) Har inte pratat på ett tag för jag har inte orkat men idag kändes det rätt att konversera! Hon står vid min sida och förstår med tanke på att hon just gått igenom samma pärs i skolan!

Vi skulle behöva en lördag innan jag flyttar och gå ut och dansa! Det är våran grej! Vi går ut nyktra, ställer oss på dansgolvet i fyra fem timmar och bara rockar! Det är så skönt med henne, att man har nån som klarar av att gå ut på krogen nykter så som jag gör! :)


Så några rader om mitt hår! Fick för mig när jag stod i affären att jag skulle färga håret ändå! Det har ju känts så risigt! Ibland får jag lite spontana idéer som antingen går åt skogen eller når stjärnorna! Den här gick åt skogen! Fick för mig att jag skulle färga håret rött! *fniss* Det hade nog blitt jättebra om inte håret varit så dött! Färgen satte sig bara på den nya icke döda utväxten!! Så nu e jag multicolor i håret! Det e tur jag e så jävla cool ändå ;)

Men det blir nog att se till att få lite hjälp när jag åker till S-tälje nästa helg! Vare sig han vill hjälpa eller inte!! I Demand!!!! ;)

  


I morgon ska jag pallra mig till skolan igen! Har ju Duva som ligger och väntar på mig! Tänkte använda mig av jordärtskocka och kanske nån druvsky. Har inte riktigt bestämt mig än!


Fast jag måste åka buss! Min chaufför ligger hemma med magsjuka stackarn! De har lixom bytt ut hela bussystemet här i Örebro å det e fasiken skitkrångligt! Så vi får se om jag lyckas ta mig fram!


Började kolla på en ny serie idag. Fast det blev bara börja för jag fastna i telefon några timmar som vanligt på kvällningen. Så jag måste kolla upp när det går i repris.

Det var the Godd Wife som började på fyran! Anledningen till att jag vill se den är att jag e sjukt förtjust i Julianna Margulies! Det sitter kvar sen Cityakuten som jag följde slaviskt! Vi får väl se om det är nåt att se men det skulle va kul att följa nån serie i allafall. Veta att då ska jag ha en paus och bara titta på tv en timma. Det blir ju inte så mycket med det nu förtiden. Tv:n står på i bakgrunden och låter men jag tittar ju aldrig! Förutom när det e dags att sova då jag somnar in till alla Law & Order + SVU repriser, vilka e mina absoluta favvoserier!


Men idag ska jag nog försöka somna i sängen. Går det inte ska jag nog försöka läsa lite. Har ju inte kommit igenom boken än som jag älskvärt fick av Andreas i julklapp!


Har förresten haft sjukt många besökare här idag! Över 100 stycken. Rekord! riktigt kul! :))

Får försöka bli lite mer intressant dårå!!


Natti natti

75%

Av sockergrodan - 13 april 2010 10:55

Är hemma idag oxå. Har ont som fan i axeln och nacken!


Men jag känner mig på bättre humör. Inte 100 % men ändå. Jag blir glad när solen skiner. Idag är det verkligen vår ute :)


Drömde inatt att jag öppnade restaurang! Jag drömmer alltid en massa. Tror att jag bearbetar mycket genom mina drömmar. Kanske inte inatt då. Men jag vill öppna eget så småningom. Styra själv och servera god mat till nöjda gäster i solen :)

Jag har många drömmar..... Tyvärr så är det en dröm som jag förstår nu aldrig kommer att gå i uppfyllelse. Så jag får skapa en ny dröm.


Har kommit på mig själv att jag läser in för mycket i saker och ting. Ibland så kanske saker e just bara saker. Att det inte ligger någe djupare bakom. Men jag kan inte låta bli att undra. Och den undran förstör för mig. Vet inte om man kan kalla det avund/svartsjuka när det handlar om det men nån form av det i allafall. Vilket jag inte har rätt till att känna.


Det är en massa byggjobbare här hemma. Så jag väntar på att dom ska åka iväg på lunch så jag kan hoppa in i duschen. För det är ett hål i badrumsgolvet där man ser rätt ner i köket och det känns inte som om jag vill duscha inför 4 karlar.

Så jag ska plugga fram tills dom går.

Sen måste jag nog iväg och handla en sväng oxå. Måste ha lite mat idag! För att orka...

Passar nog på med en promenad i det härliga vädret oxå :)


Men idag är jag positiv!


Blipp Blopp

Av sockergrodan - 12 april 2010 22:10

 Jag vill säga det här till dig (jag talar tyyyydligt)

 


Du kom oväntat in i mitt liv som en virvelvind och vände upp och ner på hela min tillvaro.

Idag står vi på en grund som vi byggt upp genom först kärlek och nu vidare över till vänskap.

Jag anser att den här grunden är stark. det är en gemensam grund att stå på.

Vi är så olika som människor men våra grundvärderingar i livet är dom samma. Mellan all våran barnslighet och våra bus så är våran relation vuxen. Vilket jag vet vi båda uppskattar. Från början bestämde vi att det skulle handla om oss och vi skulle lära känna varandra och bilda vår egen uppfattning om varandra utan att se till det förflutna eller vad andra människor anser om oss. Och jag är så glad att vi gjorde det.

Den människa jag lärde känna är ömsint, ärlig, rättfram, omtänksam, behövande, känslosam, drömmande, glad, öppen och fruktansvärt kärleksfull.

Det är egenskaper jag uppskattar hos dig.

Det är de egenskaper som gör att jag är glad över att vi står där vi gör idag!

Du ställer upp för mig. Trorts mina fel och brister. Därför ställer jag upp för dig. I vått och torrt! Du har mitt stöd i allt du tar dig för. Jag kommer att skälla på dig och jag kommer inte alltid hålla med om att det du gör är rätt men jag finns där för dig. Så som jag vet nu att du gör för mig.

Du får mig avslappnad. Du gör mig glad. Du får mig att skratta!

Våra timslånga samtal och alla våra sms vi har varje dag ger mig en ljusglimt i det jag går igenom just nu.

Det som är så roligt med dig att samtalsämnena aldrig tar slut.

Att bara lyssna på dig i telefonen när du pysslar med annat är roligt konstigt nog.

Jag älskar att vi är så avslappnade med varandra.

Tror vi båda känner att vänskapen vi nu bygger upp är en vänskap som kommer att hålla genom många stormar.

För vi vet sanningen. Jag vet vart du står och du vet vart jag står!

det är viktigast!

Nog e du lite korkad som sumpa, du vet vad ;) men shit happens! ;)

Nu står vi här!

Och Jag älskar dig, för den du är, för den du är mot mig! På mitt eget lilla sätt!!


Jag har många vänner, men dom som står mig nära kan jag räkna på en hand. Du får plats på den handen!


Du kommer alltid vara min Kvist John!


Puss från Trädkramaren!


  

Ovido - Quiz & Flashcards